• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kosjka

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2001
Berichten
100
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om, afhankelijk van wat op een ander tabblad gebeurt een kleur aan te passen in een cel.

Op Blad1 heb ik een kolom met bedragen. Default zijn ze rood.

Als ik op Blad2 een verwijzing naar een cel in de kolom op Blad1 maak zou ik willen dat je bepaalde cel van kleur verandert.

Weet iemand óf dit mogelijk is en zo ja, hoe ik dit voor elkaar krijg?


Ik ben benieuwd!

Caroline
 
Als je dat document hier plaatst wordt het waarschijnlijk zo voor je geregeld.
 
Naar mijn vermoeden worden negatieve getallen rood gekleurd via cel eigenschappen?
Dus kan je nagaan als de cel kleiner is dan 0.
Als je een voorbeeldbestandje plaatst kan je hier wel geholpen worden
 
Ik denk dat mijn vraagstelling niet helemaal duidelijk was.

Het gaat om een boekhouding.

Op Blad1 heb ik in een kolom alle inkoop (of verkoop) bedragen staan, die heb ik standaard op blauw staan.
Op een ander blad ga ik vervolgens mijn bankafschriften verwerken door middel van een verwijzing naar de cellen op blad1.

Als die in- of verkoop is verwerkt op blad2 wil ik het bedrag op blad 1 zwart maken.
Op die manier kan ik snel zien of alle facturen ook daadwerkelijk verwerkt zijn.

Dus wat ik eigenlijk wil:
Op het moment dat een cel op blad1 vermeld wordt in een willekeurige cel op blad wil ik de kleur automatisch aangepast hebben.

Dus ik zal iets moeten doen met een voorwaardelijke opmaak. Als ik daar naar zoek vind ik mogelijkheden te over, maar niet precies wat ik hier noem.
 
En om dat precieze antwoord te krijgen is dus dat voorbeeld documentje nodig.
 
uit#4
Op het moment dat een cel op blad1 vermeld wordt in een willekeurige cel op blad wil ik de kleur automatisch aangepast hebben.
uit #1
Als ik op Blad2 een verwijzing naar een cel in de kolom op Blad1 maak zou ik willen dat je bepaalde cel van kleur verandert.
Het is niet duidelijk op welk blad die kleur verandering moet gebeuren.
dus een voorbeeld bestandje is aangewezen met eventueel de nodige uitleg
 
Verkeerd voorbeeld?
op blad 1 zie ik enkel zwarte en rode getallen staan die dan nog gelijk zijn. 456
op blad 2 zie ik enkel ook de getallen 456 weliswaar nu in 2 kolommen
dus graag een iets meer gelijkend voorbeeld met eventueel de nodige uitleg
 
Laatst bewerkt:
Het gaat er om dat er een kleur verschil is. De getallen op blad in die een verwijzing hebben op blad2 zijn zwart. de getallen die nog geen verwijzing hebben zijn rood.
Wat ik dus wil is dat op het moment dat ik op blad2 een verwijzing zet naar een cel op blad1 die cel (op blad1 dus) verandert van kleur (van rood naar zwart dus)
 
Zo kan het maar heb er mijn bedenkingen bij.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak(2).xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 38
He plongske,

Ik heb gekeken en zie een kleurverandering, maar niet waar je een formule of voorwaardelijke opmaak hebt bepaald.
waar kan ik die terugvinden?
 
waar kan ik die terugvinden?
Uiteraard bij de voorwaardelijke opmaak.
bovenaan op het blad start klikken.
dan op voorwaardelijke opmaak klikken.
dan op regels beheren klikken.
dan via selectie vakje dit werkblad selecteren.
dan zie je deze formule staan
Code:
=OF(ISFORMULE(Blad2!A3);ISFORMULE(Blad2!B3))
deze is dan van toepassing op de cellen
Code:
=$A$3:$A$12
van blad 1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan