• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule overnemen van andere cell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwight21

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
Berichten
18
Hi,

Ik heb een groot aantal formules onder elkaar staan die de AVERAGE berekenen van een array andere cellen. Nu wil ik de ROUND functie toevoegen aan al deze formules. Deze array's hebben niet allemaal een logische volgorde dus autofill is geen optie. Dan zou ik ROUND kunnen toevoegen aan de 1e cell en vervolgens autofill omlaag, helaas werkt dat niet. Ik kan handmatig e.e.a. doen om het redelijk snel te fixxen. Ik was echter opzoek naar een andere optie maar kreeg deze niet werkend. Hopelijk kan iemand helpen.

Ik wilde in de cellen rechts van de cellen die een AVERAGE berekenen het volgende doen:

B1 =ROUND(<insert exacte formule A1>,)

Ik heb dit geprobeerd te doen met de FORMULATEXT functie, echter plaatst deze de formule als een string met "" die niet weg te halen zijn met de RIGHT functie.

Eindresultaat in B1 was dus telkens AVERAGE(J1:J10) ipv het resultaat van deze functie. Ook een = toevoegen helpt niet vanwege de niet te verwijderen "" die FORMULATEXT plaatst.

Iemand enig idee? Als dit gelukt was zou ik heel de B kolom formulapasten in de A kolom, et voila, maar helaas.

Dit is puur uit interesse, ik heb ondertussen met wat extra handwerk mijn cellen aangepast, echter kan ik me voorstellen dat dit bij een nog groter aantal cellen niet meer te doen is.

Hoe voeg je een stukje formule toe aan een grote groep cellen die al een formule hebben? (zonder VBA)

thanks!
 
1. Maak een backup van je bestand
2. Plak deze code in een nieuw module
Code:
Sub Ronding()
    Dim Cl As Range
    
    For Each Cl In Selection
        Cl = "=round(" & Mid(Cl.Formula, 2) & ",[COLOR="#FF0000"]2[/COLOR])"
    Next
End Sub
3. Selecteer de cellen met formules waar het om gaat en draai de macro. Met bovenstaande code wordt afgerond op 2 decimalen.
 
Zonder VBA maar middels Evaluate in een gedefineerde naam zou je jouw geschetse voorbeeld kunnen bewerkstelligen.
Maar ik zou het bij Tim's suggestie houden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan