• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF genereren in Ecxel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorick22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Berichten
63
HOi ,

ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar heb geen idee hoe ik hier aan kan beginnen. Voor op het werk zijn we bezig om een Excel invulformulier te maken. Hiermee kunnen ze een aanvraag indienen. Aan de hand van het formulier wordt er een overeenkomst opgesteld. Wat ik graag zou willen is dat wanneer de medewerker het formulier invult kan klikken op 'Pdf genereren'. Vervolgens wordt er een pdf opgesteld welke geprint kan worden en getekend. Hierbij gaat het dus om een standaard sjabloon die gevuld wordt met de gegevens van het excel formulier.

Ik verwacht dat ik hier macro's voor nodig heb. Zou iemand mij op weg kunnen helpen?
 
Kijk eens hoe ver je komt met de macrorecorder.
 
Deze vraag komt een paar keer per week voor.
Als je een voorbeeld bestandje post wordt je vast wel geholpen.
 
Met deze code:

Code:
Sub PDF_genereren()

Dim Bestandsnaam As String, mynumber As String, myname As String, mydate As String

Sheets("Blad naam").Range("A1:G55").Select 'vul hier het blad en de range van het formulier in
mynumber = Format(Range("G2").Value) 'nummer van het formulier, vul hier de cel in waar dat nummer staat
myname = Format(Range("B2").Value) 'vul hier de naam van het document in
mydate = Format(Range("F2").Value) 'vul hier de datum van het document in

Bestandsnaam = "Naam formulier" & "_" & mynumber & "_" & myname & "_" & mydate
Pad1 = "H:\Bestand\PDF\" 'vul hier het pad naar waar het document moet worden opgeslagen in
If myFile <> "False" Then
        ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
        Type:=xlTypePDF, _
        Filename:=Pad1 & Bestandsnaam, _
        Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, _
        IgnorePrintAreas:=False, _
        OpenAfterPublish:=True
        
        MsgBox "PDF file is gemaakt."
End If
End Sub
 
Met alle respect @JanBG,

Wat moet Ts daar in vredesnaam mee.
De 'Select', de 'Format' en dit, ....If myFile <> "False" Then...

Dat je nog een hoop moet leren is duidelijk en is ook niet erg, maar dat je steeds dezelfde fouten herhaalt is storend.
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect @HSV,

Ik denk zeker niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar geloof ook niet dat TS met jouw reactie veel opschiet
 
Nee, met mijn reactie niet.
Maar er staan nu een aantal namen waarop Ts kan zoeken in dit forum in combinatie met een Pdf maken.
 
Wat dotchie al zei, TS dient een voorbeeld te plaatsen voor een gericht antwoord.
 
:rolleyes: De vraag is opgelost zonder een reactie van TS?
 
Ik had niet de tijd om te reageren en om te voorkomen dat er reacties kwamen waar ik niet op kon reageren heb ik het even op opgelost gezet. Sorry daarvoor.

Bedankt voor de reacties, duidelijk dat ik een voorbeeldbestand moet maken.
In de bijlage heb ik het formulier en de overeenkomst toegevoegd. Hierbij heb ik geel gemaakt welke gegevens uit het formulier gebruikt zouden moeten worden.
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de genomen moeite.

Bekijk bijlage Formulier (Helpmij).xlsx Bekijk bijlage Overeenkomst (Helpmij).docx
 
Jorick,

Dank voor de voorbeelden, maar hier wordt de vraag wat anders van. Je wilt informatie vanuit een Excel bestand kopiëren in een Word bestand en dat vervolgens als PDF opslaan als ik je goed begrijp. Verder denk ik dat je formule in je Excel bestand C14 niet klopt; moet dit niet:

Code:
=VERT.ZOEKEN(B14;J:K;2;ONWAAR)
zijn?
 
Beide documenten bevatten geen VBA code.
 
Moet volgens mij met Mailmerge in Word lukken.

Bekijk bijlage Formulier (Helpmij).xlsm

Bekijk bijlage Overeenkomst.docm

In het word document ga je naar het tabblad "Verzendlijsten". Kies daar "Adressen Selecteren" --> "Bestaande lijst gebruiken".
Zoek vervolgens het Excel bestand op en open dat. Kies (in dit voorbeeld) Blad 2.

Klik daarna op "Voorbeeld van het resultaat" en je krijgt de brief met ingevulde gegevens, die je vervolgens kunt printen en opslaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan