Telkens na uitzetten, start laptop weer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maaslander

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2002
Berichten
59
Hallo,
Ik weet niet hoelang ik al met dit probleem zit. De laatste weken heb ik het pas opgemerkt. Telkens nadat ik alles heb afgesloten en uitgezet, start de laptop vanzelf weer op. Ik heb al rond gekeken op het forum, maar aan Engelstalige websites heb ik niet veel of de problemen zijn telkens anders. Wie kan mij helpen? zou geweldig zijn.
 
Problemen zijn altijd anders. Oplossen van problemen is een kwestie van uitsluiten. Engels is toch vaak de voertaal voor veel computerproblemen. Het bereik is gewoon veel groter. kijk hier eens naar.
 
Beste Senso,
Bedankt voor uw snelle reactie. Inmiddels heb ik al het een en ander uitgeprobeerd, zo heb ik ontdekt dat met de opdrachtpromt "shutdown /p" de laptop normaal uitgaat en dus niet meer opstart. In het bios kan ik niets veranderen, want het scherm van deze laptop is gebarsten en zo kan ik dus alleen werken met het externe scherm als windows is opgestart. In het bios zie ik dus niet wat ik doe.
Ik kan me zo wel behelpen, maar had toch liever de normale uitschakelmethode.
 
Maakt het uit of je via het menu de laptop uitzet of dat je het via de uit-knop het doet?
Dan wel zorgen dat de uit-knop zo ingesteld in de power-settings staat dat de laptop uitgaat en niet in hybernate of zo gaat.

Je zou nog kunnen overwegen om een batch file aan het menu/op de taakbalk/op het buroblad te plaatsen/linken met ""shutdown /p"
Die klik ja dan aan als hij uit moet... ipv het "oude" uitzetten via het menu.

Nog meer tips:
https://superuser.com/questions/969936/windows-10-keeps-restarting-my-pc-after-shutdown

Werkt dat allemaal niet dan is het toch systematisch het G-lijstje afwerken, helaas...
https://www.google.nl/search?client=opera&q="shutdown+%2Fp+laptop+restarts&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
 
Laatst bewerkt:
@Route 99
Bedankt voor je reactie. Ik heb besloten voortaan altijd uit te zetten via opdrachtpromt. Zeker zo gemakkelijk en snel. Alles nagaan is ook nogal veel werk. Nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan