Kleine aanpassing voor formulier, combobox of radiobuttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Berichten
98
Goedemorgen

In de bijlage een formulier in welke wat aanpassing behoeft, ik heb twee aanpassingen voor ogen;

1 Ik zou het formulier het liefst willen beginnen met radiobuttons of combobox; "debiteur" zoekt in kolom 1 en "offerte" zoekt in kolom 4.

2 Een zoekopdracht kan meerdere resultaten geven. Is het daarom mogelijk om het formulier uit te breiden met een resultaatvenster (ik weet niet of dat zo heet)? Zodat als een zoekopdracht meerdere resultaten oplevert ik er eentje aan kan klikken om die vervolgens te kunnen bewerken.

Wie kan en wil (!) mij helpen het formulier aan te passen?

Vast bedankt maar weer.

(Er is al een en ander besproken via een vorige vraag, maar die is beantwoord en dat draadje heb ik gesloten)

Bekijk bijlage testlijst.xlsm
 
Misschien is een listbox een optie?
 

Bijlagen

  • testlijst-Re.xlsm
    85 KB · Weergaven: 57
Goedemorgen

@Jack of @allen

Ik zag je reactie maar ontdek zonet dat je het zoekresultaten-venster waar ik om heb gevraagd aan het formulier "aanpassen" hebt toegevoegd, zou je die op het andere formulier kunnen zetten, het formulier "toevoegen"?
Dat is namelijk het formulier wat ik nu multifunctioneel wil maken, zoek, weergeven, muteren, opslaan, verwijderen enz.

Ik hoop dat ik duidelijk ben, anders hoor ik het graag. En vast bedankt maar weer! :d
 
Bedoel je zoiets als dit?
 

Bijlagen

  • RE.xlsm
    96,5 KB · Weergaven: 53
@ Jack: ik ben druk aan het testen en ik ben erg onder de indruk!!! :thumb:

Nog een kleine wens als dat mag? :d
Kan jij aan de textbox "textbox_monteurs" ook een zoekfunctie geven, net zoals "combobox_zoek". Want in de dagelijkse praktijk zoek ik hoofdzakelijk op debiteurennummer en offertenummer.

En nog een vraag, kan ik simpel de hele code van het door jou aangepaste formulier kopiëren naar mijn eigen bestand?

Groet Hans
 
Kan jij aan de textbox "textbox_monteurs" ook een zoekfunctie geven, net zoals "combobox_zoek". Want in de dagelijkse praktijk zoek ik hoofdzakelijk op debiteurennummer en offertenummer.
Lijkt me overbodig. In de listbox staat de hele tabel, daar kun je de columnwidths zelf kunt instellen.
Als je een kolom niet wilt zien vul je een 0 in anders vul je de gewenste breedte in.
In de vorige bijlage kun je dat zien bij de listbox eigenschappen.

gr Jack
 
Wat ik ook probeer met het bestand wat je als laatste hier hebt geplaatst, als ik in de textbox "monteurs" een getal type gebeurt er niets, geen resultaten in de overige boxen. Wat doe ik verkeerd?
 
op deze manier misschien?
 

Bijlagen

  • RE.xlsm
    93,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Hey Jack en allen

Het werkt, dat is een feit. Dus tot zo ver krijg je een tien-met-een-griffel :thumb:

Ik ben er nog niet helemaal gelukkig mee, sorry :eek:
Deze indeling/code zorgt namelijk voor extra muisklikken en voor extra popup venstertjes. En ik ben een beetje allergisch voor beiden:confused: Maar ik ga uiteraard verder met jouw formulier uitbreiden en finetunen en kom er nog wel een keer op terug.

Mocht iemand zich nu al geroepen voelen om de zoekfunctie naar de kolommen 1 én 4 uit te breiden dan hoor/zie ik het graag. Je weet nu al dat ik je daar dankbaar voor ben :love:

Hahaha, fijn weekend alvast, groet Hans
 
Waarom gebruik je geen combobox met alle geldige debiteurennummers in plaats van een textbox waarin onnoemelijk veel foute gegevens ingevoerd kunnen worden ?

Gebruik altijd rij 1 en kolom A.
 
Daar ga ik mee bezig, een combobox.

Nog steeds staat de vraag open: kan ik in een formulier 2 textboxen of 2 comboxen opnemen die ieder zoeken in een aparte kolom?
 
Bijvoorbeeld
 

Bijlagen

  • __RE_snb.xlsb
    80,2 KB · Weergaven: 29
Voor de meest actuele stand van zaken heb ik het bewuste document met formulier nog een keer toegevoegd, hier onder.

Ik kom met de laatst geposte suggestie een foutmelding tegen, ook is het nog niet helemaal wat ik bedoel, of waar ik naar op zoek ben.

Ik zou heel graag de tekstbox "Textbox_Debnr" willen gebruiken om te zoeken in kolom 1, en de tekstbox "textbox_monteurs" willen gebruiken om te zoeken in kolom 4.
De zoekresultaten zouden dan in de listbox moeten verschijnen als aanklikbaar, de verschillende tekstboxen en comboboxen zouden dan weer gevuld moeten worden met hetgeen er in de betreffende kolommen staat.

Vast bedankt weer, groet Hans

Bekijk bijlage 316233
 
ik kom geen foutmelding tegen alleen inhoudsloze feedback.
 
ik kom geen foutmelding tegen alleen inhoudsloze feedback.

De inhoud van mijn reactie: Ik kom met de laatst geposte suggestie een foutmelding tegen, ook is het nog niet helemaal wat ik bedoel, of waar ik naar op zoek ben.

Ik zou heel graag de tekstbox "Textbox_Debnr" willen gebruiken om te zoeken in kolom 1, en de tekstbox "textbox_monteurs" willen gebruiken om te zoeken in kolom 4.
De zoekresultaten zouden dan in de listbox moeten verschijnen als aanklikbaar, de verschillende tekstboxen en comboboxen zouden dan weer gevuld moeten worden met hetgeen er in de betreffende kolommen staat.

Knipsel2.PNG
 
Ik zou heel graag de tekstbox "Textbox_Debnr" willen gebruiken om te zoeken in kolom 1, en de tekstbox "textbox_monteurs" willen gebruiken
Als je dat wilt dan gaat het fout met het toevoegen van een nieuwe opdracht. (zoekfunctie treed in werking bij de betreffende textboxen)
Ik heb een zoekvenstertje gemaakt als voorbeeld. Met combobox en met textbox
 

Bijlagen

  • RE.xlsm
    90,7 KB · Weergaven: 40
  • RE.xlsm
    91,5 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan