Acer Aspire Z5610 slauit vanzelf uit???

Status
Niet open voor verdere reacties.

hasie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.049
hoi allereerst beste wensen voor alle helpmij leden.

ik heb een Acer Aspire Z5610 all in one pc
nu is het dat die het laatste 5 maanden vanzelf uitvalt,
gewoon als ik internet open en of muziek draai net alsof je de stroom sekker eruit haal slaat die opeens uit.
start ik het weer op krijg ik gewoon de melding pc is niet goed afgesloten of ik het in veilige modus wil opstarten of normaal
start ik het normaal op kijk ik in mijn logfile krijg ik aleen een melding dat het niet goed is afgesloten.

ik heb een nieuwe voeding geprobeerd harde schijf vernieuwd usb aansluitingen geluidskaart wifi kaart alles losgekoppeld en getest zelfde resultaat.
ik heb virus scan uitgevoerd, combofix spyware alles normaal.
ik heb hele pc geformateerd en windows 7 opnieuw geinstalleerd en de probleem is er nog steeds.
ben al een paar keer naar een reparateur geweest hij komt er ook niet uit omdat er geen foutmelding is.
dit doet die ook als de pc nog koud is ik start hem voor het eerst op zodra ik 2 de pagina of een media player aanzet slaat die uit.
\wie kan mij hierbij helpen.

vriendelijke groeten
hasie
 
Hallo

Met deze symptomen is mijn eerste idee ...

Toestel wordt te warm.

Mocht dit een reeds gedateerd toestel zijn --> is deze ooit al eens zuiver/stofvrij gemaakt.

Temperaturen kun je controleren d.m.v. speccy.

Mocht het oververhitting zijn , is het natuurlijk niet echt gezond dat dit al zo lang aansleept.


"ben al een paar keer naar een reparateur geweest hij komt er ook niet uit omdat er geen foutmelding is."

Heb dan wel mijn bedenkingen over deze qua technische kennis.

Toestel is relatief gemakkelijk te openen , en de heatpiperadiatoren/ventilatoren zijn gemakkelijk toegangkelijk.

Peter
 
Hallo

Met deze symptomen is mijn eerste idee ...
Toestel wordt te warm.
Mocht dit een reeds gedateerd toestel zijn --> is deze ooit al eens zuiver/stofvrij gemaakt.
Temperaturen kun je controleren d.m.v. speccy.
Mocht het oververhitting zijn , is het natuurlijk niet echt gezond dat dit al zo lang aansleept.
"ben al een paar keer naar een reparateur geweest hij komt er ook niet uit omdat er geen foutmelding is."
Heb dan wel mijn bedenkingen over deze qua technische kennis.
Toestel is relatief gemakkelijk te openen , en de heatpiperadiatoren/ventilatoren zijn gemakkelijk toegangkelijk.
Peter

VDK_P de hele toestel is schoongemaakt ook de ventilators temparaturen zijn normaal.
ik heb zelfs de pc hellemaal open buiten op het balkon gezet met vrieskou toen aangezet en gelijk al met maar iets te openen viel die weer uit.
de monteur zegt dat het aan de moederbord licht, ik heb mijn twijfels daarom ben ik ermee bezig om te kijken wat het dan kan zijn.
als de toestel aanstaat en ik geef hem klappen hij blijf gewoon aanstaan niets aan de hand.

bedankt alvast voor jullie reacties.
hasie

Al eens in de Windows Logboeken gekeken naar meldingen die er staan op het moment van uitval..?
WhoCrashed al eens gedraaid..? Wellicht komt daar een resultaat uit waar je iets mee kunt...

Computer name: HASIE-PC
Windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
Windows dir: C:\Windows
Hardware: Aspire Z5610, Acer
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 4292263936 bytes total
Crash dumps are enabled on your computer. This system is not configured for complete or automatic crash dumps. For best results, configure your system to write out complete or automatic crash dumps. Select Tools->Crash Dump Configuration from the main menu to configure your system to write out complete memory dumps.

Crash dump directories:
C:\Windows
C:\Windows\Minidump

No valid crash dumps have been found on your computer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"balkon gezet met vrieskou toen aangezet en gelijk al met maar iets te openen viel die weer uit."

Start dit toestel als test eens op met b.v.b. een bootbare versie van memtest ... blijft het toestel dan wel werken , of valt deze ook uit ??


"als de toestel aanstaat en ik geef hem klappen hij blijf gewoon aanstaan niets aan de han"

Niet gezond voor de fragiele fijnmechaniek van een harddisk ... (head/platter kontakt , etc ...)

Hardware verkopers lezen dergelijke zaken natuurlijk wel weer graag .

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik begin toch het idee te krijgen dat er een moederbord-probleem speelt, slechte soldeerverbindingen of defecte condensatoren of iets in die geest.
Je hebt de meest voor de hand liggende componenten reeds uitgewisseld of getest en een pc die over een goede voeding, dito HDD / SSD beschikt valt niet "zomaar" uit na 2 of 3 minuten na een koude start als het systeem nog niet op normale bedrijfstemperatuur is.
Eeerder genoemde moederbord-problemen, met name de condensatoren lijken dan een meer logische oorzaak.
Die zien er bijv. zo uit:
bolle condensators.JPG lekke condensator.jpgslechte-condensator.jpg
 
Hallo

"balkon gezet met vrieskou toen aangezet en gelijk al met maar iets te openen viel die weer uit."

Start dit toestel als test eens op met b.v.b. een bootbare versie van memtest ... blijft het toestel dan wel werken , of valt deze ook uit ??


"als de toestel aanstaat en ik geef hem klappen hij blijf gewoon aanstaan niets aan de han"

Niet gezond voor de fragiele fijnmechaniek van een harddisk ... (head/platter kontakt , etc ...)

Hardware verkopers lezen dergelijke zaken natuurlijk wel weer graag .

Peter

daarmee bedoel ik dat het niet door hitte kan zijn. het was net opgestart en in een koude omgeving na een paar paginas te openen vied die uit.
en klappen ja eerder tikken met een pen op moederbord terwijl die aanstaat kijken of er losse soldeerverbindingen zijn.

ik heb net de memtest via usb gedaan hij werkt zonder problemen. en er is ook geen fouten gevonden....
dit had ik ook toen ik windows aan het installeren was dan blijf die gewoon werken.
daarom heb ik het idee dat het niet aan het moederbord licht maar iets in de richting van software en of ergens een kaart, ????

Scrapheap ik ben zelf een tv radio enz. reparateur. dus de onderdelen weet ik hoe die eruit zien en wat ze doen maar dit is zoals eerder gezegd, tijdens memtest en windows instaleren is er niets aan de hand.
de pc blijft gewoon werken? het lijkt mij toch software en of ergens een kaart wifi beeldscherm wat dan ook,

bedankt voor jullie antwoorden alvast.
 
WhoCrashed al gedraaid..? ( post # 2 )
Als het is zoals je aangeeft moet het wel bijna een softwarematige oorzaak hebben...driver-conflict o.i.d....
 
WhoCrashed al gedraaid..? ( post # 2 )
Als het is zoals je aangeeft moet het wel bijna een softwarematige oorzaak hebben...driver-conflict o.i.d....

Computer name: HASIE-PC
Windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
Windows dir: C:\Windows
Hardware: Aspire Z5610, Acer
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 4292263936 bytes total
Crash dumps are enabled on your computer. This system is not configured for complete or automatic crash dumps. For best results, configure your system to write out complete or automatic crash dumps. Select Tools->Crash Dump Configuration from the main menu to configure your system to write out complete memory dumps.

Crash dump directories:
C:\Windows
C:\Windows\Minidump

No valid crash dumps have been found on your computer

ik snap die crashdump niet hellemaal maar na analyze geef die dit aan ??
of moet ik verder nog wat in instellingen kijken.

vriendelijke groeten
hasie
 
Ik was in de veronderstelling dat deze info afkomstig was uit de Windows Logboeken, excuus daarvoor.
Als dit het resultaat is van WhoCrashed zal er in de Windows logboeken waarschijnlijk ook niet veel meer staan dan "Critical error : Kernel Power" ( the system shutdown ..... )
Dat kun je nog even controleren maar is een vrij "algemene" foutmelding die overigens veelal toch hardware gerelateerd is ( voeding, videokaart, ram, moederbord ) en in een heel enkel geval software gerelateerd is..

Indien deze all-in-one een "losse" videokaart heeft en deze te verwijderen is ( indien er een onboard grafische chip aanwezig is tenminste ) kun je nog proberen de monitor op de "onboard" chip aan te sluiten en die "losse" kaart er tijdelijk uit te halen en kijken wat dat oplevert...?
 
Laatst bewerkt:
dat was ook waar ik aan dacht Scrapheap maar hellaas zit ik momenteel in turkye en deze pc hebben ze niet
wel andere modellen en ze kunnen geen videokaart bestellen de merk acer is er niet... dat is ook het laatste wat ik nog niet heb kunnen veranderen.

hasie
 
Ik kom net tot de ontdekking dat het een AIO betreft, daar valt niks op de "onboard" grafische chip aan te sluiten.
Er zit een ATI Mobility Radeon HD 4570 in.
Als je het aandurft kun je zoiets via eBay nog wel op de kop tikken voor niet teveel..( link )
Aan de andere kant, deze pc is dusdanig gedateerd ( socket 775 ) dat het wellicht slimmer is om gewoon afscheid te nemen en te kijken naar iets moderners...desnoods 2e hands.
 
ik denk dat het inderdaad een nieuwe pc word, ben een beetje gehecht aan deze pc ik ga wel verder om hem toch te laten werken.

bedankt voor alle hulp en advies.

vriendelijke groeten
hasie
 
https://support.microsoft.com/en-us/help/254649/overview-of-memory-dump-file-options-for-windows
Zou eerst de dump registratie aanzetten, dan kan Whocrashed die ook uitlezen.
En de warmtegeleidende pasta gaan vervangen onder de koeler van de CPU, GPU onder de heatsincks.

Ding werkt met een adapter?

hoi lange pier
de dump registratie ga ik nu proberen
de pasta op de cpu onder de koeler is 3 weken geleden al vervangen vernieuwd.

maar hellaas dus hij blijft afslaan.
als het mij lukt dan meld ik de dump vandaag nog hier.

bedankt alvast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan