Image in subformulier plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton63

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2018
Berichten
9
Goedemiddag en de allerbeste wensen voor 2018.

Ik heb in een subformulier het veld "Opmerking"
Hierin is de volgende code in geplaatst:
Opmerking: IIf([Vervaldatum]<Date() And [Betaald]=0;"Vervallen")

Hierin wil ik een image plaatsen zoals onderstaand voorbeeld.

Knipsel.PNG

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Groeten,
Ton.
 
Wat wil je precies? Een afbeelding in een tekstvak zetten kan natuurlijk niet. Wel kun je een image object tonen of verbergen met een stukje code. Sowieso niet met een formule (die van jou heeft geeneens een False waarde).
 
Octafisch,

Bedankt voor uw reactie.
Het image object tonen/verbergen lijkt me een prima oplossing, kan dit samen met de tekst in 1 vak of moet hiervoor een apart tekstvak aangemaakt worden?
Heeft u misschien een voorbeeldcode waar ik gebruik van kan maken.

Groeten,
Ton.
 
Zoals ik al zei: dat kan niet in één tekstvak, omdat het verschillende entiteiten zijn. Een tekst is geen plaatje, en omgekeerd. Ik weet niet of een voorbeeldje zin heeft, er zijn meerdere vragen over dit onderwerp geweest met allemaal ongeveer dezelfde oplossing. Het is beter als jij een voorbeeldje post, dan kunnen we de code beter op maat maken.
 
Beste Octafisch,

Heb een DB ingevoegd, wellicht is dit wat u bedoeld?
 

Bijlagen

  • Database1.zip
    41,8 KB · Weergaven: 34
Je komt een heel eind, maar niet ver genoeg vrees ik. Je formulier is gebaseerd op een query die is gebaseerd op een aantal tabellen die niet in je voorbeeld zitten. Het formulier genereert dus alleen maar foutmeldingen. Graag een voorbeeld met alle noodzakelijke tabellen, en daar dan uiteraard dummy data in.
 
Beste Octafisch,

Je moet dit soort dingen ook niet doen als je haast hebt. :(
Nieuwe DB ingevoegd, formulier factuuroverzicht werkt nu wel met de ingevoerde gegevens.
 

Bijlagen

  • Database2.zip
    195,7 KB · Weergaven: 32
Beste Octafisch,

Helaas geen verdere reactie meer mogen ontvangen, ontbreekt er nog iets?

Groeten,
Ton.
 
Tijd :). Je moet wel bedenken dat we dit allemaal in onze eigen vrije tijd doen hè. Maar ik kijk er morgen nog wel even naar.
 
Beste Octafisch,

Waarschijnlijk is dit aan uw aandacht ontsnapt, of nog geen gelegenheid gehad hier verder naar te kijken?

Groeten,
Ton.
 
Beste Octafisch,

Heb ik soms iets verkeerds geschreven dat u niet meer reageert?

Groeten,
Ton.
 
Nee, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Puur tijdgebrek, vrees ik. Maar je staat weer op de radar :). Maar ik heb er al wel naar gekeken, maar dus nog geen zinnige oplossing gevonden. Kon ook wel eens heel lastig worden.
 
Beste Octafisch,

Bedankt voor uw reactie, begrijp dat de oplossing gecompliceerder is dan het op het eerste gezicht lijkt.
Wacht met belangstelling uw oplossing af, en wellicht voor u of anderen een leuke uitdaging.

Groeten,
Ton.
 
Om een idee van het probleem te geven: in een doorlopend formulier is een onafhankelijk object heel vervelend in het gebruik. Je zet het object namelijk maar één keer in het formulier, maar je ziet hem net zo vaak als er records zijn. Dus een onafhankelijk plaatje met een rode tomaat zie je dan tig keer terug. Kies je bij een ander record een banaan, dan zie je ineens bij elk record (althans: zo lijkt het) een banaan staan. Dus dat is in dit geval onbruikbaar. Het lijkt er op alsof je wel verplicht bent om een plaatje in de tabel op te slaan, wat je eigenlijk niet zou moeten willen. In een enkelvoudig formulier speelt het probleem overigens niet.
 
Beste Octafisch,

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de stand van zaken, heeft u al een oplossing gevonden?

Groeten,
Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan