Geschikte CMS gezocht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0660

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Berichten
4.530
Beste helpers (V/M):)
Ik ben ongeveer 5 jaar geleden gestopt met websites te maken (ontwerpen), mijn kennis is echt wel roest. (het gaat gewoon te snel)
Ik spring ondertussen als een duiveltje in een wijwater vat rond om toch geen websites meer te moeten maken.
Maar, ik heb een probleem, mijn eigen vrouw heeft een website nodig, dus ik ben ergens verplicht om uit het wijwater vat te springen.
Dus een vraagje aan Femke,Bron & PHP met een vier (denk ik toch???) en natuurlijk ook nog alle andere helpers.
Wat is tegenwoordig een goede CMS, met de nadruk op gewoon simpel iets bestellen.
Het komt hier op neer:
Een lijstje met producten en de prijs,en waar je kan bestellen. (betaling gebeurt bij aflevering, dus geen toeters en bellen zoals PayPal of dergelijke)
De aflevering kan gebeuren in twee dorpen.
Ergens moet ik iets hebben in deze richting: diegene met de producten moet een lijstje kunnen posten met de producten en de prijs per product.
De bestellers moeten kunnen inloggen en hun bestelling plaatsen. (waar ze ook kunnen kiezen voor de juiste aflevering plaats)
Ik heb het helemaal klaar in excel, maar mijne halve trouwboek wilt iets meer.
Iedere tip is welkom.
Ik gebruik Ampps om e.e.a. te testen.
 
Ikzelf zou WordPress aanraden, omdat deze een groot scala aan plugins heeft.
Verder wordt deze uitgebreid ondersteund.
 
Laatst bewerkt:
Hi PHP4U,
Als jij WordPress aanraadt, hoef ik niet te twijfelen.
Dank voor de tip.
 
... met de nadruk op gewoon simpel iets bestellen.
Heb in december OpenCart 3 getest met NL taalpakket en het ziet er goed uit. Alles zit erin wat je vraagt.

De webshop is open source en makkelijk in gebruik. Om te beginnen met de webshop
- installatie 1 uur
- algemene instellingen 3 uur
- productcategorieën maken 1 uur
- jouw producten invoeren, tijd afhankelijk van aantal producten
- aantal algemene pagina's (privacy, enz.) tijd afhankelijk van hoeveelheid tekst

In een halve dag kan je aan de slag met de "demo producten" die je daarna vervangt door je eigen producten.

Voor de toekomst, mocht je het willen gebruiken, zit dit er ook in.
- eigenschappen per product (voor producten vergelijking)
- bestel-opties per product (prijs per optie)
- reviews per product
- kortingscodes (coupons)
- online betaling, iDeal met Mollie module (professioneel); of PayPal (niet professioneel)
- verzending (post.nl, dhl) met SendCloud module

Suc6 met een keuze.
 
Laatst bewerkt:
Hoi bron, hartelijk dank voor uw tips en de extra uitleg.
Ik weet dat je kennis betreffende websites bouwen meer dan up to date is, ik ga daar morgen ook mee aan de slag.
Ik laat jullie weten wat mijn keuze is geworden.
Ik vind het fantastisch dat helpers (zoals jij en PHP4U) met een hele up to date kennis van websites bouwen mij van tips voorzien:thumb:
 
Mocht je toch nog iets missen in de mogelijkheden van OpenCart, dan zitten er circa 70 extensies in (voor van alles) die je kan inschakelen. Zoals Google Analytics die ik je zeker kan aanbevelen. Suc6. Have fun.
 
OpenCart of WordPress met WooCommerce, beide prima systemen.
 
Yep, mee eens. Als ik naar de templates kijk dan is momenteel mijn volgorde

1. OpenCart, bootstrap templates
2. WooCommerce, WP, veel voor verkrijgbaar
3. Prestashop, smarty templates
4. Magento, zeer uitgebreid, lange leercurve

Bij alle kan je Nederlandse betaal- en verzend extensies/moodules toevoegen als je dat wilt.
 
Dank voor de extra info,
Ik ben er nog niet aan begonnen, zodoende kan ik nog alle kanten op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan