• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens userform naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
150
Ik wil in een groter rekenblad keuzes gemaakt in een userform overzetten in een tabel.
het wegschrijven wil mij maar niet lukken...

ik heb een klein Vb bij gestoken.

De bedoeling is dat bij INVOER KEUZES (knop) via de userform er 2 keuzes worden gemaakt (namen)
en als beide keuze zijn gemaakt deze worden in de tabel worden geschreven, voorafgegaan van de datum.
Een volgende keuze zou dan op de volgende regel onder de voorgaande keuze moeten komen.

Kan iemand mij helpen ?
Bekijk bijlage test.xls
 
werkt...

Bedankt voor je hulp, het werkt, althans bij het voorbeeldje.
Doch als ik het wil inbouwen in mijn grote excel geheel dan krijg ik een foutmelding. "Object vereist"
Dit als ik op de knop invoer keuzes klik en de userform1 moet worden getoond.
in mijn origineel excel geheel staan de namen in een database op het blad INSCHRIJVEN
In het blad TIENEN moeten de gegevens worden ingeschreven, op dit blad staat ook de knop keuzes om userform1 te openen..
wat gaat er verkeerd ?
 
Object vereist is een vrij gemakkelijk op te lossen foutmelding.
Het betekend dat er iets niet is. Een object zoals een textbox, maar ook een typo zoals TextBox (in uw code) en de naam van het object is TekstBox.
Maar ook dezelfde melding bij dit, in Formules -> namen beheren kan je een tabel vinden met de naam keuze (de tabel die te vinden is in het werkblad Data)
Als je geen tabel hebt met de naam keuze dan is er ook een Object vereist, namelijk de tabel keuze.
Kom je er niet uit, post dan uw echte bestand (zonder gevoelige info) ik maak wel een voorzet. Ondertussen kan jij vanachter gaan zitten:d
 
vervolg

Mijn gehele grote excel rekenblad is 1859Kb groot.. dus te groot om hier te plaatsen...
We beheren er de gehele club op....
kan ik het naar je sturen via een andere weg ?

Intussen heb ik mij suf gezocht naar een fout...
 
vervolg 2

even proberen of het lukt om het bestand hier te plaatsen.


Het gaat om de keuze mooiste 10 op blad inschrijven > Mooiste 10 ingeven > op blad Tienen >mooiste 10

het bestand is met een INLOG beveiligd... jij kan erin met de naam 'help' en paswoord "99"
 

Bijlagen

  • Derby Programma 2018.xlsb
    569 KB · Weergaven: 48
In bijlage aangepast.
Het is niet nodig om eerst het Blad 10 te selecteren.
Probeer in al de sheets select te vermijden, select is zelden nodig en werkt vertragend. (in uw code heel vertragend)
Ik heb een paar modules aangepast als vb, als extra vb.
Dit stukje code
Code:
Range("C4:D43").Select
    Selection.ClearContents
    Range("D45:E45").Select
    Selection.ClearContents
    Range("D46:E46").Select
    Selection.ClearContents
zonder de overbodige selects
Code:
Range("C4:D43,D45:E46").ClearContents
doet net hetzelfde.
 

Bijlagen

  • Derby Programma 2018.xlsb
    562,4 KB · Weergaven: 47
Bedankt

Bedankt hoor, ik heb weer wat bijgeleerd en ga alles aanpassen zoals je voorstelde.

Nog eens bedankt

Eddy
 
Hoi Acer10,
Dank voor de terugkoppeling:thumb: en graag gedaan.
Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan