• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een tabblad in een werkblad zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forum leden.
Ik gebruik exel 2007 mijn vraag is kun je in een werkblad een tabblad toevoegen zodat je wat meer overzicht krijgt die bij elkaar horen
Ik heb namelijk een exel bestand met best veel werkbladen van verschillende onderwerpen ,Die zou ik dan bij elkaar kunnen zetten
Misschien zijn er nog betere oplossingen voor mijn vraag
e de waele
 
De werkbladen in Excel zijn al tabbladen met tabs.
Wellicht is het een optie om een navigatieblad te maken? Of een blad met afbeeldingsknoppen welke een link bevat naar het werkblad en met de mogelijkheid dat je de verschillende knoppen bij elkaar kan zetten wat bij elkaar hoort?
 
oei dat is voor mij nog vreemd. Ik maak altijd maar werkbladen aan Ik heb dit nog niet zo gedaan Ik zou niet weten waar ik mee moet beginnen ?
Zijn er ergens voorbeelden van of een helplijn hoe ik dat moet gaan doen ? Ik begrijp ook wel dat je dit niet zomaar even op papier kan zetten.
Ik zal eens kijken bij mijn boeken van exel 2007 of daar iets van staat beschreven of misschien op het net .
waar ik kan beginnen Ik zal van mijn exel bestand een kopie maken waar ik dan mee kan proberen
En zeker ook voornaam bedankt voor uw snelle reactie
e de waele
 
oei dat is voor mij nog vreemd. Ik maak altijd maar werkbladen aan Ik heb dit nog niet zo gedaan Ik zou niet weten waar ik mee moet beginnen ?
Zijn er ergens voorbeelden van of een helplijn hoe ik dat moet gaan doen ? Ik begrijp ook wel dat je dit niet zomaar even op papier kan zetten.
Ik zal eens kijken bij mijn boeken van exel 2007 of daar iets van staat beschreven of misschien op het net .
waar ik kan beginnen Ik zal van mijn exel bestand een kopie maken waar ik dan mee kan proberen
En zeker ook voornaam bedankt voor uw snelle reactie
e de waele
 
kun je eens in een voorbeeld Excelbestand proberen aan te geven / uit te werken wat je zoekt?
 
Hallo Haije
Ik heb een gewoon exel bestand met 25 werkbladen op mijn laptop.
Ik wil snel kunnen schakelen tussen mijn werkbladen Nu moet ik steeds naar beneden gaan voor het juiste werkblad te selecteren en soms moet ik de balk verschuiven.
Dat kost gewoon veel tijd dit zou toch wel sneller kunnen denk ik ( Ik zou dus op elk werkblad een blokje met knoppen moeten hebben die verwijst dan naar het juiste werkblad.)
Zodat ik kan kiezen welk blad ik naar toe wil Maar hoe krijg ik dat voor elkaar (formules )
e de waele
 
Dat worden dan hyperlinks als het met formules moet.
 
Of helemaal in de linker onderhoek met de linker muisknop op de navigatiebuttons klikken. Je krijgt dan een popup menu met al je sheets...
 
Ha, jij bent links Leo. :d
 
Ik ga het eens proberen met de hyperlinks,
En later met een blok met namen (als een opmerking ) in elk werkblad.
e de waele
 
Upsnel schakelen tussen de tabbladen kan m.b.v. Ctlr + PgDn en Ctrl + PgUp, vergelijk het met "zappen"
 
Ik heb het geprobeerd met hyperlinks en dat werkt prima Ik heb eerst een indexblad gemaakt met alle 25 links naar de bladnummers en dan op alle werkbladen een hyperlink terug naar de index En dat werkt heel goed en snel.
Nu zou ik dit willen toepassen in een opmerking op elk werkblad Dat zal met VBA moeten denk ik ??
Wie kan mij een voorbeeld geven hoe ik dat kan realizeren Of een tip waar ik mee kan beginnen ??
Ik heb mij dit zo voorgesteld Ik schuif met de muis over de opmerking / er verschijnt een tabel met alle nummers van de werkbladen /ik klik op een nummer en dan opent het werkblad
met het gekozen nummer Dat is eigenlijk mijn bedoeling wie helpt mij op gang (wel leuk om uit te vogelen) maar of het kan ??
e de waele
 
Maar had je de door mij aangegeven ingebouwde oplossing al bekeken? Waarom iets krampachtig proberen te bouwen, wat al bestaat?
 
Goed morgen Ginger
Ja die heb ik zeker beken en ook al gebruikt .Maar deze laat niet alle werkbladen zien , Je moet dan nog altijd naar beneden klikken om alles te zien
Dat zou in een keer moeten gebeuren
Of misschien staat er een instelling bij mij dan niet goed omdat ik niet alle werkbladen zie ??
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan