• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VLOOKUP hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

burniemac

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2015
Berichten
11
HELP!

Ik zoek wat hulp, voor een ander wellicht heel simpel maar ik ben echt een leek met VLOOKUP!
Zie bijgaande afbeelding; ik wil dus vanuit een andere sheet, klantnamen opzoeken aan de hand van het klantnummer. Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er maar niet uit!
Wie kan deze leek te hulp schieten?

Alvast dank!

excel.jpg
 
burnie,

iik zou om te beginnen GEEN plaatje, maar een EXCEL voorbeeldbestand posten
 
burnie,

deze doet het wel:
Code:
=VERT.ZOEKEN(TEKST(A2;"#");Sheet2!$A$1:$B$14621;2;0)

Omdat in het tweede tabblad de customernumbers geen getallen zijn , maar teksten dien je eerst van de te zoeken waarde ook een tekst te maken.
 
Graag gedaan, zet je de status nog even op "opgelost"?
 
Een kleine aanvulling op het plaatje van TS: In het plaatje zie je op sheet 2 in kolom linksbovenaan in iedere cel "groene driehoekjes". Dit betekend dat deze cellen niet geconverteerd zijn naar getallen. Dit kan ook een oorzaak zijn dat je verticaal zoeken functie niet werkt. Excel ziet het dan als platte tekst ipv een getal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan