• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een uitzondering toevoegen binnen een voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal321

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
195
Ik heb een sportclub en heb een overzicht opgesteld met daarin de abonnementsduur van mijn leden. Via voorwaardelijke opmaak heb ik ingesteld dat wanneer de vervaldatum overschreden wordt de cel rood kleurt (zie bijlage). Maar ik zou graag een uitzondering willen toevoegen zonder de andere rijen te 'besmetten'. Eén van mijn leden betaalt namelijk per les (zie blauwe cel) Er is dus geen vervaldatum. Maar wanneer ik de datum wis dan blijft de cel raar genoeg rood gekleurd. Om dit op te lossen heb ik een datum ingevuld met als jaartal '9999'. Ik zou echter geen datum willen invullen zonder dat de cel rood kleurt, een uitzondering op de rest dus. Hoe kan ik dit doen?
excel.jpg
 
Door een Excel bestandje te plaatsen i.p.v. een afbeelding.
Maak een kopie van je bestand en verwijder de gevoelige info of vervang dit voor fictieve data.
 
Of door niet(isleeg(a1) op te nemen in uw voorwaarde.
 
En als je nou de voorwaardelijke regels omdraait?
Dus de voorwaarde van een lege cel boven de regel van een 'celwaarde < vandaag'.
 
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. :-/ Kan/wil je het eens aanpassen in de excel?
 
Je leert het sneller wanneer je het zelf doet.
Ga naar voorwaardelijke opmaakt en draai de regels om met het pijltje (zoals in de afbeelding) of je kan zelfs slepen.

De regel die bovenaan staat wordt als 1st gehanteerd. Dus als je de regel zonder opmaak boven aan hebt staan zal die je voorwaarde van het verlopen (de rode) overschrijden.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    14,2 KB · Weergaven: 85
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan