Deze app voorkomt dat uw pc wordt afgesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
De app ClocX van ClocX.net gebruik ik al sinds win 8. Mooie analoge klok, ter vervanging van die van win 7.
Alleen de laatste tijd, na de een of andere update, geeft deze nu bij het afsluiten de opmerking: Deze app voorkomt dat uw pc wordt afgesloten
Geen ramp maar wel vervelend/lastig. Op internet zijn er genoeg items over deze mededeling te vinden. Ze proberen dan op te sporen welke app dit veroorzaakt of hoe je de betreffende app kunt uitschakelen of voorkomen kunt dat hij opstart.

Dat is hier niet van toepassing. Ik wil hem blijven gebruiken. Automatisch opstarten of handmatig, maakt voor het krijgen van de melding niets uit.
Nu moet ik: toch afsluiten aanklikken. Is dat niet aan te passen dat die klik (voor dit programma) niet meer nodig is?
 
Hallo, Deze heb ik ook.

Bij de instellingen misschien Opstarten met Windows in plaats van Opstarten bij Login.
Er is een schuifbalk met prioriteit, deze dan naar links schuiven.

Het is trouwens ook niet voor Windows 10. http://clocx.net/about.php
Dit wil niet zeggen dat dat een probleem hoeft te zijn, probeer het programma in compatibiliteit met Vista bij eigenschappen van de uitvoerende en installerende programma's.
 
Ga in het register naar:
Code:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

Zet daar de waarde van de sleutel AutoEndTasks op 1 en herstart je PC.
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren,

Ik ga ze in gemelde volgorde proberen.
Ik verwacht namelijk dat die van Edmoor het zeker doet, maar de tip van Alfred 2 wil ik gewoon eens proberen.
Ik meld me weer.
 
Tjaaa
Beiden lukken niet.
de sleutel AutoEndTasks is er niet. Dus heb ik hem aangemaakt.
Misschien niet op de goede manier?
regedit.jpg
 
Dat is inderdaad niet goed:
re.JPG

Overigens gebruik ik ook ClocX en had dat probleem ook.
Met mijn suggestie is dat opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ja, hij doet het!
Zo zag het er bij mij uit:regedit 2.jpg

Ik had
Zet daar de waarde van de sleutel AutoEndTasks op 1 en herstart je PC.
letterlijk genomen en een nieuwe sleutel aangemaakt.
Het blijkt een tekenreekswaarde met waarde 1 te zijn die aangemaakt moest worden. (Ik zou het ook sleutel genoemd hebben)
Ik krijg wat dat betreft alles in het register aangemaakt of aangepast, alleen weet niet wat de consequenties er van zijn.:(

Nu is de consequentie dat hij het doet.
BEDANKT!:thumb:
 
Ok dan. En graag gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan