• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbel waarde met virticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webklus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
164
Ik ben bezig met een rooster aan de hand van de gegevens groep en hoofdstuk waar iemand mee bezig is. Ik heb hierbij verticaal zoeken gebruikt. Echter geeft hij sommige namen 2 x weer en soms geeft hij 1 naam 8 keer hoe kan ik dit oplossen dat hij alleen unieke namen weergeeft?
 
Zonder voorbeeld krijg je daar geen antwoord op.
 
Wellicht de laatste parameter van de functie op FALSE (onwaar) zetten?
 
Met een voorbeeld wordt een document bedoelt.
 
Hierbij het voorbeeld bestand
 

Bijlagen

  • voorbeelddoc.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 37
In kolom A van HERK-LLN staan geen unieke codes dus zal hij altijd de eerste pakken die hij tegenkomt.
 
Ik wil dat alle personen die in die klas zitten die in h1 bezig zijn in het rooster komen te staan Hoe kan ik dat dan het beste oplossen daarom hebben ze dezelfde codes.
 
Ik heb een oplossing met Advanced Filter cq Uitgebreid Filter.
Daar bij heb ik een macrootje gemaakt en achter een button gestopt.
Is dit iets wat je kunt gebruiken ?
 

Bijlagen

  • voorbeelddoc.xlsm
    25,3 KB · Weergaven: 44
Het werk alleen nu kan ik geen verticaal zoeken meer uitvoeren voor de gegevens datum lokaal en docent. Hij komt dan een getal als uitkomt hoe komt dit?
 
Een datum is altijd een getal. Vandaag bijvoorbeeld is 43105.
Pas de cel eigenschappen aan door deze op datum te zetten.
 
Ik heb een oplossing met Advanced Filter cq Uitgebreid Filter.
Daar bij heb ik een macrootje gemaakt en achter een button gestopt.
Is dit iets wat je kunt gebruiken ?

Nu wil ik meer leerlingen en meer docenten toevoegen maar kan in de macro nergens het bereik vinden is dat select A5:E20?
 
Ik maak gebruik van Named Ranges.
Kijk maar eens bij menu: Formulas \ Name Manager
En dan klik je op: dba , Crit1 en Outp1
Bereik dba gaat door tot row 9999, dus je kunt daar een kleine 10.000 dataregels kwijt.
Bereik Outp1 is ongeveer even groot.
Bereik Crit1 is 2 regels en zal niet veranderen.
In welk sheet wilde je regels toevoegen ?
 
Om het bereik onafhankelijk te maken van het aantal ingevoerde rijen kan je Currentregion gebruiken. 1 regel code zonder gedefinieerde namen is voldoende voor het filteren.
Code:
Sub VenA()
  Sheets("HERK-LLN").Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter 2, Range("A1:E2"), Range("A5:E5")
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan