Humax 5200C bestanden niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
468
Hallo,

Ik ben in bezit van een Humax 5200C waar ik een externe harddisk op aangesloten heb.
Deze heb ik nu via Filezilla benaderd en zie ook de bestanden staan.
Maar zodra ik deze probeer te verwijderen krijg ik de melding:

450 Requested file action not taken.

Deze melding krijg ik zowel als ik één file of een selectie files wil verwijderen.
Ik heb totaal geen ervaring met FTP of Filezilla maar heb het wel voor elkaar gekregen de files naar mijn pc te downloaden. Nu het verwijderen nog...
Heeft iemand een antwoord op bovenstaande vraag?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Mvrgr. Mark
 
Laatst bewerkt:
Hallo, knap vervelend. Misschien heb je er wat aan.

Je moet via die FTP daar zien komen, daarvoor wordt Filezilla in dit geval gebruikt. Die bestanden zijn ooit geupload via FTP.

Wachtwoord en gegevens kunnen er anders uitzien dan op dit PDF uitaard.

Het gebruik van Filezilla voor het downloaden. Er moet eerst contact gemaakt worden vanuit de PC (met Filezilla) met de Humax. Klik
 
verwijder ze eens via het menu van de humax.
dus externe harddisk aan de recorder koppelen en dan de opgenomen programma verwijderen.
 
De externe hd heeft u hoogstwaarschijnlijk via de usb-ingang aan de humax gehangen.
Waarom sluit u die externe hd niet via de usb aan op de pc. Dan kunt u die als een gewone externe hd/partitie behandelen en daar alles mee dan wat u wilt.

Overigens hier staat een duidelijke beschrijving voor de humax 5200c en hoe met FTP bestanden naar de pc te downloaden.:
https://sr-pc-hulp.nl/Humax 5200c.pdf
 
Laatst bewerkt:
Voor downloaden heb je maar "eenvoudige" rechten voor nodig voor wissen "hogere" rechten...
Je kunt doen wat srpchulp voorstelt.

Of snuffel eens op het Ziggo forum rond.
https://ziggoforum.nl/topics/87030/
Het lijkt opgelost

Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen en het formatteren van de hard disk lijken de problemen over te zijn. Opnemen, afspelen en wissen gaat allemaal goed:). Afwachten of het zo blijft.

Tja.. en als het niet werkt ... dan probeer je toch wat de meeste mensen doen... werk dit rijtje simpel af...
Leidt bijna altijd tot een oplossing...
 
Laatst bewerkt:
Waarom sluit u die externe hd niet via de usb aan op de pc. Dan kunt u die als een gewone externe hd/partitie behandelen en daar alles mee dan wat u wilt.
https://sr-pc-hulp.nl/Humax 5200c.pdf

De Humax formatteert een externe USB HD altijd eerst naar een Linux bestandssysteem (ext2/ext3 of iets dergelijks). Tenzij TS op zijn PC software heeft draaien waarmee hij ext2/ext3 partities kan uitlezen, maar dat weten we niet, zal dat niet werken.
 
Maakt toch niks uit in principe hoe het gaat.. als ie maar leeg komt toch?
Sluit je hem weer aan en de schijf moet weer geformatteerd worden... dan zal daar wel een melding over komen of automatisch gebeuren..
Prachtig toch.. dan werkt het hopelijk weer en is ie iig leeg...
 
Bedankt voor jullie snelle vele reacties.De bestanden stonden inderdaad op een externe harddisk welke via USB op mijn Humax aangesloten is. Ik kon de bestanden vanaf de Humax niet verwijderen maar dmv Filezilla wel een aantal bestanden welke ik wilde bewaren wel downloaden. Daarna heb ik de harddisk via de Humax geformateerd waardoor ik weer ruimte genoeg heb en met een schone lei met opnames kan beginnen.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties/adviezen.

Mvrgr. Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan