Canon scan lichte blauwe achtegrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

osty

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Berichten
38
Ik heb een Canon I sensys MF4150 multi
Als in een dokument scan in KLEUR is er altijd een lichte blauwe achtegrond, wat vervelend is als ik die terug print.
Als ik scan in zwart wit is er geen probleem.
Op internet heb ik gevonden dat HP het zelfde probleem had en er een patch was.
Ik vindt niets voor Canon, kan er iemand mij helpen met dit probleem?
Bedankt
Osty
 
Dag Osty,
De scanner kan verkeerd afgesteld zijn maar veel scanners hebben kleurafwijkingen.
U bent niet beperkt tot gebruik van het meegeleverde programma. Veel andere herkennen scanners ook en importeren wat er op de glasplaat ligt. Bijvoorbeeld IrfanView of Photoshop. Hier kan u dan de "automatische kleurcorrectie" gebruiken. IrfanView is gratis en kan ook vergroten en verkleinen door middel van interpolatie. Een bekend programma speciaal om mee te scannen is VueScan.

Zijn er geen kleurcorrectie opties in het meegeleverde stuurprogramma of de meestal gratis software? Hier is een link naar informatie over waar je de calibratie zou kunnen vinden: http://fullypsyched.com/calibrate-canoscan-scanner-remove-lines/
 
Kijk eens naar het glaswerk van je scanner, die van mij is in de loop van de jaren ook redelijk (vlekkerig) blauw geworden ...
De blauwe waas zit (uiteraard) aan de kant waar je normaalweg gesproken niet 1-2-3 bijkomt ..
En ik heb een Epson flatbed ..
 
Ok bedankt
Zal proberen een calibratie te doen alsook eens goed kijken of de glasplaat niet vuil is
Zal wel een tijdje duren met de uitkomst daar ik momenteel voor werk op zending ben.
Osty
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan