• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regel leegmaken in tabel in excel werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Als voorbeeld heb ik een gedeelte van een excel bestand opgenomen. Hierin staat een tabel waarbij de gebruiker bepaalde velden in moet vullen, en op basis van wat er ingevuld zijn er andere velden die een berekende waarde laten zien, m.a.w. een formule bevatten.
De gebruiker wil een mogelijkheid hebben om met een druk op de knop een regel leeg te maken, zonder dat de velden met de formules verdwijnen.
Ik heb het geprobeerd met VBA door cellen van de geselecteerde regel één voor één te selecteren en vervolgens de inhoud te verwijderen.
Dit is een redelijk omslachtige methode, temeer omdat ik nu nog in de ontwikkelfase zit. Het kan zijn dat volgorde van kolommen veranderen, kolommen er tussen geplaatst worden etc. en dan moet ik de VBA dus goed nakijken of ik wel de juiste rijnummer/kolom verwijder.
Is het mogelijk iets met de kolomnamen te doen, zoiets als tblTest[Datum start] zodat ik altijd de goede kolom benader ?
Of is er nog een andere mogelijkheid om in één keer te cellen die geen formule bevatten in de regel van de tabel te verwijderen ?

mvg
John
 

Bijlagen

  • Tabel regel leegmaken.xlsm
    22,6 KB · Weergaven: 51
Bedoel je zoiets?
Ga in de regel staan die je wilt wissen.
Code:
Sub Regel_Leeg()
 ActiveCell.EntireRow.SpecialCells(xlCellTypeConstants).ClearContents
End Sub
 
Dit is exact wat ik bedoelde, in één keer alles wat geen formule is verwijderen.

Super bedankt

mvg
John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan