inhoud subform aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,
Volgende situatie
Op basis van een formulier toon ik in een continue form alle records die voor deze persoon in het systeem voorkomen
Dat lukt
Elk record heeft een veld 'code' en 'datum'
nu wil ik een analyse van deze records: hoeveel records heb ik per code
Ik open een nieuwe form met een subform die al deze waarden toont (op basis van een "analyse" query)
Tot zover geen probleem
maar
Op die form heb ik een datum-veld en een drukknop
Ik wil nu een nieuwe analyse krijgen van alle records die na de ingegeven datum vallen
dat lukt me niet
Iemand enig idee?
Bedankt
 
Ik weet niet precies wat een 'analyse' query is, maar ik vermoed dat die query is gebaseerd op een Totalen query waarin je groepeert op het veld Code. Wat je vermoedelijk wilt, is dat je subformulier wordt gefilterd op basis van de datum die je in het hoofdformulier hebt gekozen. Zie ik dat zo goed? Probleem is dan dat het subformulier een filter moet krijgen dat uit het hoofdformulier komt, en dat kan dus wel met die knop. Je moet dan het filter van het subformulier instellen op basis van de gekozen datum. Of, als dat veld leeg is, het filter dus weer uitzetten.
 
OK... ik probeer iets uitgebreider uit te leggen.
Ik heb een form met ALLE behandelingen die een patient kreeg
Ik klik op een knop en een nieuwe form opent zich
Op basis van mijn "Analyse" query krijg ik in deze nieuwe form weergegeven hoeveel behandelingen er per code gegeven werden (voor ALLE gekregen behandelingen)
de query ziet er zo uit:
SELECT DATA.CODE, Count(DATA.CODE) AS AantalVanCODE, DATA.KODE, tarief.LIJN1 FROM DATA INNER JOIN tarief ON DATA.CODE = tarief.CODE GROUP BY DATA.CODE, DATA.KODE, tarief.LIJN1 HAVING (((DATA.KODE)=[Forms]![weergave patiënt]![kode]));

Op die nieuwe form maak ik een datumveld aan samen met een nieuwe knop
De bedoeling is nu dat ik een datum ingeef, op de knop klik en een nieuwe analyse krijg van behandelingen die NA deze datum gegeven werden
En DAT deel lukt me niet..; dus een jieuwe analyse krijgen op basis van de ingegeven datum

Hopelijk ben ik nu duidelijker

bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan