Alle macro's verwijderen t.b.v. backup data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Ik heb een vraag of het via een vba-script ook mogelijk is om t.b.v. het maken van back-ups, waar alleen de data in excel van belang is, alle macro's te verwijderen alvorens deze het programma opslaat? De macro's bevinden zich in alle werkbladen als events (Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) en als individuele modules (Sub). En zo ja, wat is de code hiervan?

Alvast hartelijk dank.

Robert
 
Sla dat document op als .xlsx document. Dan zijn alle macro's weg.
 
Soms zijn de antwoorden zó simpel, hier had ik nooit aan gedacht. Super bedankt...:thumb:
 
Helaas werkt het toch niet, ik krijg onderstaande foutmelding. Ik word verzocht de extensie te wijzigen of heb ik in mijn code iets niet goed gezet?

foutmelding.JPG

Code:
BestandsNaam = Sheets("Persoonlijke instelling").Range("a2").Value & Sheets("Data").Range("K34").Value & ".xlsx"
pad = [Backupdrive] & "Cashflow Control"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=pad & "\" & BestandsNaam
 
Gebruik in de VBEditor eens wat vaker de F1-toets.
Selecteer het woord SaveAs in je code en sla dan op F1.
 
Bedankt voor de tip, ik heb idd nog nooit de F1 toets gebruikt en heb het direct gedaan, alleen bij mijn probleem kwam ik er niet uit.

Wat betreft de bijlage van Ron de Bruin zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat ik wel heb ontdekt is dat ik fileformat:=50 moet gebruiken. Op zich werkt dit, alleen krijg ik een aantal vragen die ik met "Ja" moet beantwoorden, is dat gebruikelijk of kun je dat ook omzeilen?

Code:
            BestandsNaam = Sheets("Persoonlijke instelling").Range("a2").Value & Sheets("Data").Range("K34").Value & ".xlsx"
            pad = [Backupdrive] & "Cashflow Control"
                ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=pad & "\" & BestandsNaam, FileFormat:=51
 
zoek eens met F1 naar displayalerts

Ja, ja; Ron bakt ze veel te bruin met veel teveel code.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan