Cursor loopt vast bij laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

aardappels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
1
Hoi,

Op mijn 3 weken oude lenovo ideapad laptop met Windows 10 loopt de cursor vast tijdens het laden van bijvoorbeeld een webpagina of programma. Het cirkeltje wat naast de cursor staat (die normaal ronddraait) loopt vast en soms verspringt de cursor dan ineens 2-3 centimeter naar boven, terwijl als ik klik, de laptop het registreert alsof ik klik op de plaats van de oude, niet vastgelopen cursor. Dit is heel vervelend omdat het hierdoor lastig is iets aan te klikken als de laptop bezig is met iets laden. Als ik de computer opnieuw opstart is het probleem weg, maar na 10 minuten komt het dan weer terug.
Weet iemand hoe ik dit misschien kan verhelpen?

Alvast bedankt,
 
Welkom op het Helpmij.nl forum,
Gebruik je een muis of het touchpad? Wat is het model laptop?

Bij een externe muis, wel inpluggen in de groene aansluiting dus niet een paarse voor het toetsenbord en bij USB werkt de betreffende USB poort mogelijk niet goed. Sluit er dan even geen geheugenstick op aan en probeer voor de muis een andere USB poort.

Bij gebruik van het touchpad is misschien de driver niet goed geïnstalleerd, kijk voor de zekerheid bij Apparaatbeheer wanneer het probleem zich voordoet.

Een andere mogelijkheid: de computer is gewoon druk bezig en compleet bezet. Virus scans kunnen dit doen wanneer werd opgegeven dat zij op de achtergrond de schijf mogen scannen maar ook de indexing service en natuurlijk updaters van programma's en Windows update in het bijzonder. Je zou bij Taakbeheer kunnen kijken naar wat er dan actief is en het programma AutoRuns een lijst laten opstellen van wat er op de computer opstart, voor meer inzicht. Onbekende namen kan je zoeken met Google en dan weet je al snel of het de computer kan vertragen. Soms zijn stuurprogramma's voor geluid en WiFi niet nodig omdat Windows dat beter kan. Opstart versnellers voor bijvoorbeeld Office kan je uitschakelen. Even kijken wat je kan missen dus.
 
Ik was vergeten te zeggen: het grafisch stuurprogramma zorgt voor de helft van de beleving. Bij slecht schuivende vensters, niet meer goed scrollen van pagina's of haperende muisactie is de grafische driver wellicht niet geïnstalleerd.

Windows 10 update de grafische driver standaard automatisch. Kijk dus eens bij Apparaatbeheer en Beeldscherm adapters of de driver wel werkt en onder Eigenschappen welke uitgave het is. Zo nodig de meegeleverde weer installeren en Automatisch updaten van deze driver uitschakelen bij de instellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan