Gek 'flikkerend strepen' scherm ná stand-by stand

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Als m'n pc een tijdje stand-by heeft gestaan en ik hem weer wil opstarten, dan krijg ik vaak been scherm te zien zoals op afbeelding te zien is. De 'muis' is het blokje wat op scherm te zien is, dit kan ik ook wel rondbewegen, maar verder valt er met het scherm niets te doen, behalve dan om de pc weer opnieuw op te starten. .. Iemand bekend met dit euvel?20180107_152408.jpg
 
Ja, kijk maar eens op YouTube en zoek Vertical lines.
Omdat het hele beeld is bedorven door het zelfde patroon denk ik dat het voeding onderdeel stuk is. Vaak zijn dan de condensatoren ontploft. Dit zijn de zwarte torens, de kleine zichtbaar op twee pootjes, waar een schijfje op zit wat in drie delen is verdeeld. Zit de bovenkant er bol in dan is het een kapotte maar bij kleinere kan de huls er wel eens vanaf zijn gesprongen. Condensatoren zijn stroomverdelers en ze houden spanning vast waardoor je een schok kan krijgen zelfs al is het toestel al even uit. Bekijk dus kritisch het voedingsdeel. In ieder geval is reparatie dan nog wel mogelijk door iemand die kan solderen. Noteer welke condensatoren kapot lijken.

Bij flatscreens is er wel eens een lintkabel los of niet goed meer. Als de lintkabel dunne koper draden heeft opgedrukt, dan kan dat snel vergaan door wat vocht van buiten. Dat noemen ze elektrolyse. Je kan dus moeten kijken of lintkabels goed vast zitten en of ze niet half verroest zijn. Omdat het in dit geval het hele beeld betreft gok ik op verbindingen tussen printplaten en onderdelen. Tegen de randen van de printplaten aandrukken kan uitsluitsel geven als het beeld aan springt.

Het signaal komt natuurlijk van de grafische kaart dus ga uitvinden of het daar aan zou kunnen liggen met gebruik van een andere of de on-board aansluiting of door monitoren om te ruilen. Dan kan de grafische kaart natuurlijk slecht contact maken in het slot of de kabel is niet goed of de voeding te zwak. Bekijk evenzo die elektronica.
 
Hallo

Ik gok dat je de win 10 drivers gebruikt i.p.v. de drivers van de fabrikant videokaart.

Lijkt er op , dat de videokaart zich niet korrekt initialiseerd ... uit power save komend.

Zelf eens zoeken bij de fabrikant of deze drivers heeft voor win 10 ???

Meer nuttige info kan ik u met de summier , door u geleverde info niet geven ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan