Fabrieksinstellingen video camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Ik heb een Panasonic HDC-SD900 videocamera. Ik wil deze terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb in de handleiding gekeken maar kan niet vinden hoe dat moet.
Weet iemand hoe dat moet???
 
Onderwerp verplaatst naar de juiste sectie en de titel van de vraag aangepast.
 
Dank voor de informatie. De eerste link is voor een fototoestel en de 2e moet ik te veel informatie geven zoals creditkaartnummer ed. Ik heb de vraag ook bij Panasonic neer gelegd en wacht nog op het antwoord.
Heb jij misschien een idee hoe ik mijn "storing in beeld" op zou kunnen lossen. Ik weet ook niet of het aan de camera ligt maar ik moet toch ergens beginnen met het oplossen.
Misschien ligt het wel aan de instellingen in het programma Videodelux dat ik gebruik voor het monteren. Maar ik moet eerst weten of het aan de camera kan liggen.
 
Het zou aan de camera kunnen liggen, maar dan denk ik eigenlijk niet dat een fabrieksreset dat probleem oplost (maar je weet nooit). Kun je in Magix geen handmatige ‘advanced’ project/instellingen doen om toch 50i te kunnen verwerken? Heb je al andere NLE software gebruikt (desnoods in trial) om te kijken of dit wat veranderd? En je probleem al voorgelegd op het Videomontageforum of het Magix forum?
http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/forums/31/1/MAGIX_Video_deLuxe
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de constructieve bijdrage.
Magix kent niet de mogelijkheid om 1080x1920 50i te verwerken, Ik kreeg het advies van Magix om, als ik met 1080x1920 50i beelden heb gefilmd, om met Pal HDTV 1080i 16:9 (1920x1080 25fps) te gebruiken bij het exporteren maar dat helpt niet.
Ik heb het ook op het Magixforum gepost maar daar komt niet zoveel nuttigs uit. Het Videomontageforum heb ik nog niet geraadpleegd, dat ga ik doen.
Ik zal kijken of ik bv van Pinnacle een trailversie kan krijgen en het daar in probeer. Het belangrijkste is dat ik de moiré wat kan veranderen en de onrust in het beeld kan weg krijgen.
Wat ik wel ga proberen is om met mijn camera op alle mogelijke beeldformaten die mijn camera kan maken een test te doen. Hier zal ik steeds het zelfde beeld met verschillende formaten opnemen en kijken wat het beste i. Ik kan namelijk opnemen met 1080x1920 50p en met 1080x1920 50i. Bij 1080x1920 50i dan met verschillende Mbps snelheden en een variabele bitrate.
Je hoort van me.
Groeten,
Wim
 
Hier een link naar interessant artikel (engels) over interlacing:
https://en.wikipedia.org/wiki/Interlaced_video
Er is ook een Nederlandse, en zelfs een Limburgse(!) vertaling, maar die is veel beknopter.

Wat er in het kort wordt gezegd is dat een interlaced opname tegenwoordig altijd wordt verwerkt als progressive, en dat 50i inderdaad 25P wordt
(in het Amerikaanse videosysteem wordt 60i 30P).
Dit omdat platte TV’s nou eenmaal progressive werken, in tegenstelling tot de beeldbuis en een plasma scherm.
Ook staat er dat moiré (interline twitter genoemd) veel voorkomt bij het overzetten van i naar p, vooral als er fijne lijnen/strepen zijn gefilmd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan