Office 365 verkeerde extensies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzanne110

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
25
Een paar dagen geleden wilde ik een Excel document openen. Ik werk met Office 2010. Ik kreeg toen bovenin een melding over office 365, ik moest voor een bepaalde datum dat overzetten oid. Ik wil dat helemaal niet dus ik koos voor Excel blijven openen met Office2010. Echter, bij Word documenten ging dit mis. Ik kon kiezen voor Office 2010, maar geen specifiek programma. Nu hebben al mijn Word documenten de extensie .docx en het logootje van Picture manager. Als ik vanuit Verkenner wil openen, wordt Picture manager geopend met eventuele plaatjes, maar geen tekst. Ik krijg het niet voor elkaar om hiervan weer normale Word documenten van te maken. Ik moet nu via een online converter per document omzetten naar office 2010. En dan nog kan je een document niet domweg openen.
Helaas heb ik geen herstelpunten. Op mijn oude laptop met windows 7 was dit standaard wel ingesteld, maar bij Windows 10 dus niet. Dat wist ik niet.
Kent iemand dit probleem? Ik kom niks tegen op Internet. En zou het zijn opgelost als ik dan toch een nieuwere Office versie aanschaf? Wat ik eigenlijk niet wil, want ik vind de nieuwe office niet fijn werken.
 
Is dat niet een kwestie van het standaardprogramma instellen waarmee je dit type file/extensie opent? Op het document Rechtermuisknop > Openen met > Standaardprogramma selecteren
 
Laatst bewerkt:
Ga in het configuratiescherm naar Programma's en onderdelen.
Klik met rechts op Office 2010 en kies voor Aanpassen.
Kies daarna voor Herstellen.
 
Is dat niet een kwestie van het standaardprogramma instellen waarmee je dit type file/extensie opent? Op het document Rechtermuisknop > Openen met > Standaardprogramma selecteren

Dat heb ik geprobeerd, maar dan kan ik kiezen voor MS Office 2010, maar dan geen specifiek programma. Dit is wat ik heb gedaan, maar nu opent hij dus alles met Picture manager. Verdere opties zijn kladblok ed.
 
Ga in het configuratiescherm naar Programma's en onderdelen.
Klik met rechts op Office 2010 en kies voor Aanpassen.
Kies daarna voor Herstellen.
Als ik dit probeer krijg ik MS setup bootstrapper. Moet ik dit uitvoeren? Ik ken dit niet...
 
Dat klopt. Wel voor Herstellen kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan