formulier met logaritmische berekeningen FOUT 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
374
Beste helper,

Ik heb een formulier met een logaritmische berekening waar ik een foutmelding op krijg die ik niet snap. Formulierplaatje en bestand is toegevoegd.FORMULIER.PNG
Het is nog niet klaar maar het vordert gestaag.
De werking is als volgt: selecteer een motor uit keuzelijst motoren dan groene button Bereken Totaal geluidsvermogens niveau.
vervolgens groene button Bereken OPP een combobox word zichtbaar klik vervolgens op de combobox en selecteer een ruimte hardheid.
En hierop krijg ik foutmelding 5
Als ik echter in de code
Code:
    Me("lblLPm" & i).Caption = Round(Me("txtHzt" & i) + (10 * Log10(4)) - (10 * Log10(lblOpp.Caption * abc(i))) + (10 * Log10(ADruk)))
de
10*log10(ADRUK)
verwijder dan werkt het wel

ADRUK word berekent onder de knop Bereken OPP Het bestandje zit ook in de bijlage.

Alvast vriendelijk dank,
 

Bijlagen

  • geluid.xlsm
    83,5 KB · Weergaven: 19
zet bovenaan in jouw userform module
Code:
Dim ADruk As Double
+++ ipv in het Private Sub butBerekenOpp_Click() event
 
Laatst bewerkt:
En dat soort dingen wordt je dus direct op gewezen als je Option Explicit gebruikt.
 
Het werkt Bedankt. EvR

Je heb gelijk Edmoor. Mijn volgende project wat ik over een paar jaar ga doen als dit af is. Ga ik zeker wat netter worden. En zal ik option expliciet gaan gebruiken.
En heb ik meer verstand van VBA hoop ik.

groetjes Martin
 
Option Explicit is niet nodig als je alleen lokale variabelen gebruikt. Wat ik zelf wel handig vind is om het aan te zetten en het project te compileren. Dergelijke foutjes komen dan direct naar voren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan