Nieuwe database tabel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
230
Hoi,

Ik probeer een database op te bouwen die ik vanuit Excel naar Acces wil importeren.

Hoe moet ik dit doen? Ik krijg elke keer fout meldingen.. In de bijlga een deel van de data die ik wil opbouwen en importeren.
 

Bijlagen

  • Map3.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 24
Om welke foutmeldingen gaat het?
 
Ik heb je tabel gekopieerd en geplakt, en dat ging probleemloos.
 
Hoi,

Vreemd nu werkt het wel.. schijnt dat bepaalde records leeg waren of iets dergelijks.

Is deze data handig om mee te rekenen? Ik wil namelijk bijvoorbeeld jan tot en met maart berekenen per grootboek. Welke functie kan ik toepassen?
 
Ik begreep dat juist Excel voor boekhouders is ... juist om er makkelijk mee te kunnen rekenen...
Of ga je er nog iets anders mee doen?
Tja, er kan wel veel in Access hoor, maar het valt me wel op...
 
Een database is iets totaal anders als een spreadsheet. De layout van jouw bestand leent zich op deze manier niet voor een database, daarvoor heb je de oorspronkelijke gegevens nodig die je voor deze draaitabel hebt gebruikt. Als het tenminste een draaitabel is. Hoe dan ook: je hebt een tabel nodig waarin je een datum hebt, een bedrag etc. En dan maak je een kruistabel waarin je de maand (op basis van die datum) gebruikt als kolomkoppen. Dan kun je ook prima rekenen. Met dit bestand ben je gelijk uitgepraat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan