Wel email ontvangst maar zenden 'failed'

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
Afgelopen anderhalf jaar regelmatig en vaak gemaild met onze vriendin in Californië. Ik mailde zowel op eigen initiatief (zelf haar emailadres ingetikt) als via 'beantwoorden'. Laatste keer in juni. Nooit enig probleem gehad.

In december opnieuw twee emails verzonden via 'beantwoorden' van in juni ontvangen email. Resultaat 'delivery failed'. De volgende dag opnieuw, maar nu zelf haar emailadres ingetikt. Ook resultaat 'delivery failed'. Sindsdien beide opties nog een paar keer geprobeerd met zelfde resultaat.

Nu heeft mijn vrouw haar een email gestuurd vanaf haar smartphone. Die kwam wel aan en ze kreeg ook een reactie. Vervolgens heeft die vriendin mij een email gestuurd bij wijze van test. Ik heb haar email ook ontvangen en via 'beantwoorden' een email teruggestuurd. Maar weer krijg ik van postmaster@cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com de melding 'delivery failed'.

Ik gebruik op mijn laptop Linux Mint met Thunderbird Mail, provider KPNPlanet; in California gebruikt ze een desktop met Windows, mailprogramma weet ik niet, maar waarschijnlijk iets van Windows, haar provider is Verizon. Mijn vrouw, waarvan de email wel aankwam, gebruikt Gmail op haar Motorola smartphone.
Weet iemand wat hier fout gaat en hoe ik dat oplos?
 
Dank alvast. Ga er morgen naar kijken. Overigens heb ik verder geen enkel probleem met het verzenden van emails, ook niet naar Duitsland en UK. Alles komt gewoon aan. Ook een email naar Crucial USA half december is daar gewoon gearriveerd. Dat maakt het heel vreemd.
 
Ik zie geen vreemde zaken in mijn instellingen en ik heb ook nooit iets gewijzigd. Mijn server is pop.kpnmail.nl en hij staat op de standaard poort. Uitgaande server is SMTP.kpnmail.nl en dat is ook standaard. Niets mis dus. Aangezien er verder geen reacties zijn gekomen, is mijn probleem blijkbaar niet bij anderen bekend. Zal eerst eens kijken of iemand op het Linux forum dit probleem herkent (ik gebruik Linux Mint).
 
Laatst bewerkt:
Is op het mobiel authentificatie voor SMTP ingeschakeld en naam en wachtwoord ingevuld?
 
Geen idee. Nooit van gehoord en geen idee waar je dat zou moeten invullen. Ik heb overigens meerdere laptops en een desktop met Thunderbird. Ze staan allemaal hetzelfde ingesteld en er is niets gewijzigd sedert ingebruikname. Mailen doe ik altijd vanaf Linux apparaten. Zal het ook eens met een windows laptop proberen.
 
Niet alle providers relayeren de email, zo heet dat nu eenmaal, van andere providers oa ivm spam mails (maar dan heel veel spam mail in een keer) . Om zeker van te zijn dat het niet dit is moet je dus dan dit doen "authentificatie voor SMTP ingeschakeld en naam en wachtwoord ingevuld"....
Mss helpt het om de smtp van de telefoon provider van het mobiel/abonnement bij hoort in te vullen?
Werkt dat allemaal niet dan wordt het erg lastig...

Anders: heb je al gedaan wat manamana schreef.. Helpdesk KPN bellen?
Doe dat anders svp eerst... anders zitten wij ons wellicht voor niks blauw te typen....:eek:
 
Ik zag dat bij iedere failure een melding stond Action: failed Status: 5.6.1 Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host. Die zin Body type... heb ik op internet gezet en toen kwam ik o.a. op het forum van KPN. Meer mensen hebben/hadden in het verleden ook ineens zomaar dit euvel. Iemand had een handleiding om het op te lossen. Die handleiding vond ik ook elders, dus ook maar toegepast en de testmail die ik zojuist heb verzonden is 'delivered' dus ik wacht op een reactie. Wat ik heb gedaan: mail.strictly_mime staat standaard op false. Als je dat omschakelt naar true is het probleem opgelost. Ik heb een printscreen toegevoegd (als dat lukt).
 
Laatst bewerkt:
Kun je het plaatje nog een keer uploaden wrs een verkeerde extensie, die niet mag?
Mooi dat het opgelost is.
 
Raar dat de afbeeldng er niet is. Nadat ik hem in een nieuwe reactie had geupload, stond hij er wel. Ik heb hem daarna ook nog zelf aangeklikt voor een vergroting om te zien of het de juiste was. Het is een png. Bij deze nog een poging.Schermafdruk van 2018-01-13 23-26-11.png en ik zie hem keurig staan.
 
Ik zag dat bij iedere failure een melding stond Action: failed Status: 5.6.1 Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host. Die zin Body type... heb ik op internet gezet en toen kwam ik o.a. op het forum......
....en vond hem bij KPN... maar onze glazen bol zag niks....:eek:
Dank voor het plaatje, die melding was inderdaad wel essentieel om het op te lossen, bepaald niet het 1e waar je aan denkt...
Succes verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen reactie van de ontvanger, maar die kijkt niet dagelijks. Heb in ieder geval de melding Succesfully delivered to the destination. Blijft wel vreemd dat zoiets zomaar kan gebeuren. De modale computerbezitter wordt ermee voor een onbegrijpelijk probleem gesteld. In ieder geval bedankt voor de support.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan