• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen afbeelding in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
433
Hallo,

Weet er iemand of je in Excel bij "Hulpmiddelen voor afbeeldingen" de opties "Hoogte- Breedteverhouding vergrendelen" en "In verhouding tot oorspronkelijk formaat" definitief kan uitschakelen, zodat je niet steeds deze vinkjes moet weg halen.

Grtjs.
Armand
 
Waarom zou je dat willen? Het lijkt mij dat je eerder zou moeten willen dat het standaard aan staat, en niet uit.
 
Ik krijg elke week onze wedstrijdbladen van de liga en rangschikkingen om af te printen gemaild.
Deze bladen staan als afbeeldingen in de mail.
Om deze netjes te printen moet ik telkens deze telkens een beetje aanpassen (kwestie van pagina breedte en hoogte)
Hiervoor moet ik telkens deze vinkjes weghalen om ze aan te passen.
Daarom wou ik ervoor zorgen dat deze verhoudingen niet automatisch stonden ingesteld.

Grtjs.
Armand
 
De logica om een afbeelding via excel te printen ontgaat mij volledig.
 
Mij ontgaat de logica van 1. het printen van plaatjes via Excel en 2. het vervormen van de plaatjes om deze op een pagina te krijgen. Plaatjes kunnen ook in de juiste verhouding passend gemaakt worden.

Maar goed. Je zult een reden hebben. Ik weet natuurlijk niet hoe het er precies uitziet, maar volgens mij moet het ook niet al te moeilijk zijn om alle stappen te automatiseren en de plaatjes standaard een bepaald formaat te geven. Als je Outlook gebruikt zal het zelfs direct vanuit daar kunnen ...
 
Ik krijg die mailtjes zo thuis gestuurd.
Maar ga dit topic sluiten.

Grtjs.
Armand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan