Remote Desktop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutgerscheelham

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een remote desktop verbinding tussen mijn computer en laptop.
Ik heb het voor elkaar gekregen als ze in hetzelfde netwerk zitten op verbinding te krijgen maar als ik mijn laptop op een ander netwerk heb krijg ik geen verbinding.

Het probleem lijkt me in het volgende te zitten:

Ik heb KPN wat betekend dat het IP adres van mijn computer: 192.168.2.13 is. (Dit is dus een intern IP adres)

Hoe krijg ik het voor elkaar om via het externe IP adres (Bij mij bekend, maar dat is er maar 1 voor heel het netwerk)
verbinding te krijgen met de desbetreffende computer?
 
Binnen hetzelfde netwerk kun je inderdaad middels het IP adres of DNS naam verbinding maken.

Als je ditzelfde van buitenaf wil doen, bijvoorbeeld werk > huis dan zul je toch al snel terecht komen in port forwaring, static IP of reservations instellen in de DHCP scope.
Optioneel zou je dit af kunnen vangen met een DNS om ook van buitenaf verbinding te kunnen maken
Heb je ook nog kans dat je WAN-IP veranderd waardoor je niet meer kunt verbinden omdat je hoogstwaarschijnlijk een particuliere internetlijn hebt liggen.

Als je van die laatste termen bijna geen enkele kent, dan zou ik Edmoor zijn advies volgen en TeamViewer gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan