• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel waarde kopieren naar ander tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis37

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Berichten
14
Dag,

Vraag: Ik wil als je een waarde invult in een cel dat deze gekopieerd wordt naar een ander tabblad (dat weet ik wel hoe dat moet)
Echter als de waarde gekopieerd is naar een ander tabblad moet de waarde in de cel weer op nul gaan. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?Bekijk bijlage test.xlsx
 
Dennis,

je zegt dat je het kopiëren naar het andere blad wel kunt. Waar blijkt dat uit?

In je bijlage verwijs je aan andere cellen, maar dat is wat anders dan een waarde kopiëren!
Graag wat meer info....
 
Oke het is misschien inderdaad niet helemaal duidelijk maar ik zal het proberen uit te leggen.

Tabblad 1: cel A1: 100, deze moet naar naar tabblad 2 gekopieerd worden.
En dan moet in tabblad 1 de cel A1 weer op automatische leeg worden zodat deze weer gevuld kan worden om vervolgens weer automatisch gekopieerd te worden naar tabblad 2 enz enz.
 
en waar op tabblad 2 moet die 100 terechtkomen?
 
Ja die 100 moet dan op tabblad 2 komen. Dus als ik op tabblad 1 A1 waarde 100 invul moet deze gekopieerd worden naar tabblad 2 A1. Vervolgens moet de waarde in tabblad A1 weer leeg zijn zodat je weer een waarde kan invullen zodat deze dan weer automatische gekopieerd wordt naar tabblad 2. En het mooie zou ook nog eens zijn als die waarde dan opgeteld worden bij elkaar.
 
Blijft mijn vraag: naar welke cel op tabblad 2 moet die 100?
 
ok dat snap ik
Maar nu zet je in A1 tabblad 1 200
Wat moet er nu met die 200 in tabblad 2 gebeuren?
Komt hij in A1 te staan en vervangt die de 100 nu?
Komt hij in B1 te staan?
Komt hij in A2 te staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan