• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal Overzichten per locatie en categorie

Status
Niet open voor verdere reacties.

HyperXnl

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2016
Berichten
74
Momenteel ben ik bezig om inzichtelijk te maken wat waar staat en/ of is gereserveerd.

Nu zou ik graag willen dat de gegevens in de basis sheet, door worden berekend in de "per locatie" sheet.
Echter heb ik geen idee hoe.

Wellicht kunnen jullie mij een schop voorruit geven :eek:

In de sheet per locatie wil ik straks zeg maar zien in welke hoeveelheid van welke categorie aanwezig is per locatie, en het totaal per locatie van alle categorien.
Is dit mogelijk?

Hoor graag van jullie.

Grtz Michael
 

Bijlagen

  • Voorbeeld totaal overzicht.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 24
Oke nu heb ik een deel van de code opgelost echter als er een product op meerder plekken ligt dan doet die code het natuurlijk niet :D

In de bijlage een voorbeeld die ik hier van het forum getrokken heb. Bij voorraad zie je nu in cel 6 dat hij dus op 2 locaties zou moeten zijn echter in het gewicht tab pakt hij hem niet.

Is hier een oplossing voor?

Hoor graag van jullie :D
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld zoekn in meerder kolommen.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 25
Voor met formules te beginnen: wel gedacht aan draaitabellen? Zijn ideaal om jouw data te analyseren en de gevraagde gegevens te produceren...
 

Bijlagen

  • Voorbeeld totaal overzicht (AC).xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
deze formule?
PHP:
=SOM.ALS(Voorraad!A2:A6;"*"&Gewicht!A1&"*";Voorraad!B2:B6)
 
@Alexcel, heb ik inderdaad aangedacht, maar na een kwartier spelen ben ik er mee gestopt kreeg het niet voor elkaar (of moet er een keer rustig voor gaan zitten)
@SjonR, Thanks dat is hem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan