• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische SOM formule bereik aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Girt04

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2018
Berichten
11
Goedemiddag,

Mijn vorige vraag ging over hetzelfde onderwerp en toen hebben jullie mij super geholpen.

Mijn vraag ging over het toegevoegde document, zie hieronder.
Bekijk bijlage Voorbeeld rapport.xlsm

Hierin wilde ik dat na ieder type voertuig 2 lege regels worden ingevoerd en dan vervolgens voor kolom C en D een Som van het type voertuig in de tweede lege regel wordt neergezet. Kolom B moet alleen de waarde van het voertuig zichtbaar zijn en voor kolommen A en E moeten wel waarden worden ingevoerd maar in dezelfde kleur als de titelbalk. Hierdoor blijft filteren mogelijk, dacht ik. Zie hieronder het resultaat in de afbeelding.

Voorbeeld na draaien macro.PNG

Echter, blijkt dat de eerste witte regel filteren alsnog niet mogelijk maakt. Dit heb ik geprobeerd op te lossen door de eerste lege regel weg te halen. Ik krijg het alleen dan niet meer voor elkaar om de SOM werkend te krijgen. Kunnen jullie me helpen? De code zit in het voorbeeldbestand.

Groeten Girt04
 
Kun je niet verder in deze richting?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld rapport(cobbe).xlsm
    64,9 KB · Weergaven: 47
Dank voor jouw reactie Cobbe.

Ik wil alleen graag een soort van titelregel met de sommen erin zodat ik snel kan zien waar de meeste omzet en afzet zit.
Als het mogelijk is om de lege regel weg te halen en de sommen dan werkend te krijgen, zou voor mij ideaal zijn.

Groeten Gary
 
@ Cobbe, nog van harte met je 10.000e bericht :)
 
Ha,ha harstikke bedankt had het zelf nog niet gezien.
Maar vind die titel toch wat overdreven, van giga is er aan mij niets meer te zien en zo honourable ben ik ook al niet gelet op het feit dat ik onlangs nog gebannen ben geweest.
 
dat was niet jouw schuld Cobbe, toen nam je het op voor mij en streed je tegen de ondankbaarheid van sommige TS'ers
 
Ik zou een draaitabel gebruiken voor data-analyse.

Als je mijn code uit jouw vorige vraag had gebruikt dan zie je dat er maar een paar wijzigingen nodig zijn.

Code:
Sub VenA()
  For j = Columns(2).SpecialCells(2).Count To 2 Step -1
    If Cells(j, 2) <> Cells(j - 1, 2) Then [COLOR="#FF0000"]Rows(j).Insert[/COLOR]
  Next j
  For Each ar In Columns(1).SpecialCells(2, 1).Areas
    With ar
      .Cells(1).Offset(-1).Resize(, [COLOR="#FF0000"]5[/COLOR]) = Array(.Cells(1), .Cells(1).Offset(, 1), Application.Sum(.Offset(, 2)), [COLOR="#FF0000"]Application.Sum(.Offset(, 3)), Application.Sum(.Offset(, 4))[/COLOR])
      .Cells(1).Offset(-1).Resize(, [COLOR="#FF0000"]5[/COLOR]).Font.Bold = True
      .Cells(1).Offset(-1).Resize(, [COLOR="#FF0000"]5[/COLOR]).Interior.ColorIndex = 15
    End With
  Next ar
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan