Video's verwijderen in Windows Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Het lukt mij niet om video's in Windows Media Player ter verwijderen. Nochthans doe ik het zo:
-Windows Media Player openen > Mediabibliotheek > video's > rechts klikken op de te verwijderen video > verwijderen
en dan gebeurt er niets: de video blijft gewoon staan
Ik krijg ook de keuze niet tussen
- alleen uit de mediabibliotheek verwijderen of
- uit de mediabibliotheek en van de computer verwijderen
Wat doe ik verkeerd en wie geeft mij raad?
Alvast zeer bedankt.
 
Dank voor de tips. Kan echter nergens vinden welke versie van Media Player ik gebruik. Mijn besturingssysteem: Win 7 home Premium (x64).
Ik zou wel opteren voor een nieuwe installatie van Media Player (Engels is niet mijn sterke kant!) maar moet ik dan eerst de huidige versie verwijderen (Hoe?) of kan ik de nieuwe installatie over de oude installeren?
 
Ik wil niet vervelend doen maar zekerheid voor alles. Mag ik veronderstellen dat ook onderstaande bedoeld wordt?

Start > Configuratiescherm > een programma verwijderen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen > mediaonderdelen > vinkje verwijderen bij Windows Media Player > OK

en dan overgaan tot de installatie van de nieuwe versie? In het configuratiescherm zoals bedoeld in de eerste link vind ik 'software' niet, ook 'Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen' niet. Wel wat hierboven staat. Het vervelende is dat de voorbeelden in die eerste link zeer onduidelijk, zeg maar niet leesbaar zijn.
 
In de meeste gevallen van die Microsoftlinks zie ik een algemene homepagina van Microsoft verschijnen, dus helemaal het onderwerp niet. Hoe zit dat in elkaar? Ik begrijp dat men onder inschakelen, installeren verstaat.

Volgens mij is WMP een vast onderdeel van Windows zelf en dat kun je in- en uitschakelen. Of bij opnieuw inschakelen de 'settings, voorkeuren' opnieuw worden ingesteld weet ik niet.

Start > Configuratiescherm > een programma verwijderen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen > mediaonderdelen > vinkje verwijderen bij Windows Media Player > OK

Klopt en als je dat gedaan hebt, start de pc voor de zekerheid opnieuw op, herhaal de procedure, waarbij je dan het vinkje plaatst.
 
Laatst bewerkt:
Van een ander forum geleend.
1. go to C:\Users\your name\AppData\Local\Microsoft
2. there you rename the folder Media Player into Media Player.old
3. restart WMP. It will recreate all entries correctly provided you have proper Music folders
4. If it worked (and it should), you can delete the Media Player.old folder
 
Beste raadgevers. Ik heb gedaan wat ik heb gemeld in mijn reactie van 12 januari. Na het verwijderen van het vinkje bij WMP (en tezelfdertijd ook het vinkje bij WMC, (kan blijkbaar niet anders en dat gebeurt automatisch) en het terug opstarten en configureren waren WMC en WMP van de 'programma's' verdwenen. Ik heb dan ook de omgekeerde bewerking gedaan (WMC en WMP staan terug bij de 'Programma's') maar er was niets veranderd. Ik kan nog steeds geen video verwijderen. Zou het kunnen dat ik eerst een nieuwe versie van WMP moet downloaden en installeren alvorens de omgekeerde bewerking te doen?
Wat de raad van Lange Pier betreft: 'AppData' staat niet (meer) in de lijst die verschijnt na C:\Gebruikers\ mijn naam\ . . . . ! Dus ook daar geen oplossing. Willen en kunnen jullie mij verder helpen?
 
Ik begrijp niet wat je met 'omgekeerde' bewerking bedoelt. Als die map er nu niet staat dan maak je die toch zelf. Start WMP vervolgens op en kijk wat die doet. Niets, dan maak je er Media Player.old van. Start WMP weer op en kijk of dan een nieuwe is aangemaakt. etc.

Zou het kunnen... Heb jij dan een download? Welk besturingssysteem? WMP op internet bevat duizenden pagina's met 'tig' problemen en dat is onbegonnen werk. Kijk eens naar deze en dan moet je daar maar downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Geachte Senso, met omgekeerde procedure bedoelde ik uw raad van 12 januari: in de plaats van 'het vinkje verwijderen' moest ik, na het herhalen van de procedure 'het vinkje plaatsen'.

"Klopt en als je dat gedaan hebt, start de pc voor de zekerheid opnieuw op, herhaal de procedure, waarbij je dan het vinkje plaatst."

Nog iets: als WMP uit "Alle programma's" verwijderd is (of niet meer zichtbaar) hoe kan ik dan WMP opstarten? Hoe en waar moet ik dan een nieuwe map aanmaken?

Alvast vriendelijk bedankt voor uw verdere raadgevingen.
 
Ga naar de map
C:\Program Files (x86)\Windows Media Player
kan hier ook staan:
C:\Program Files\Windows Media Player

daar staat het exe-bestand = toepassing
wmplayer
> Rechtermuisknop > Kopiëren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken)

Heb je dan WMP gedownload?
 
Laatst bewerkt:
Zie bericht #4 van mij.

Jou bericht luidde: Het vervelende is dat de voorbeelden in die eerste link zeer onduidelijk, zeg maar niet leesbaar zijn.

Snap ik niet, ik kan die goed lezen. CTRL indrukken en muis scrollen zou de pagina veel groter kunnen maken. Probeer nog eens. Succes weer.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je in de Start/zoekfunctie moet intypen? Zal wel te ingewikkeld zijn. Op die links van Microsoft zie ik niets betreffende het onderwerp maar is gewoon een algemene pagina.
 
Manama, wat onleesbaar is is niet de verklarende tekst maar de afbeeldingen wat er dan op het scherm moet verschijnen.
Ben er nog niet uitgeraakt maar ik zoek en probeer verder met de raadgevingen die ik tot nu toe kreeg.
 
Mijn probleem is opgelost en hoe ! ! Ik deed het volgende: Start > computer > Program files > WMP > wmplayer > Links dubbel klikken en daar verschenen de video's op mijn scherm. Nu kon ik daar de video's zonder problemen verwijderen, ook met de keuze tussen 'alleen uit de mediabibliotheek' of 'uit de mediabib en de computer'.

Dan maar teruggegaan naar: Alle programma's > WMP > video's en warempel en raar maar waar: nu kan ik ook daar terug de video's verwijderen :thumb:

Mag ik jullie allen nogmaals bedanken voor de hulp en de steun: ik zal jullie hulp straks nog wel nodig hebben :thumb:
 
Het is duidelijk dat hier sprake is van een zeer indrukwekkende en rationeel (schijnbaar) onverklaarbare gebeurtenis. Een wonder.:eek: Het is moeilijk te begrijpen.;):d:d:d
 
Het is inderdaad een niet te begrijpen gebeurtenis ! ! ! :) :):) Maar mijn probleem is toch opgelost :):):):)! ! !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan