Pc voeding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
Beste lezers.

Mijn pc met windows 7 64 bits wil als ik hem afsluit niet de stroom uitschakelen . Beelscherm valt uit maar fans blijven oneindig draaien. (Enkel power knop off werkt) - ook wil de pc niet goed opstarten, steeds in bios op f2 klikken want weer staat de tijd niet goed!

Ik dacht in bios tijd vervangen, cmosbattery tot 3x vervangen , windows herinstalltie uitvoeren. Maar helaas niets helpt. Waar zit het probleem?

Het is zelfs op niet aangesloten apparaten en de voeding is splinternieuw en heeft paar maaden probleem loos gedraaid
 
Merk, model en revisienummer van het moederbord..?
Merk, type en vermogen van de voeding..?
BIOS-versie nummer..?
 
moederbordkaart: asus m2n-vm dvi
voeding: konig cmp-ps4p 450w/s
bios versie: v02.61

heeft ruim 3 maanden goed gedraait + windows ook nu werkt prima, enkel bovenstaand probleem dagelijks opnieuw uitvoeren. (vooral het aflsuiten is irritant)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voeding of omruilen of vervangen om mee te beginnen, prut ding.

En kijk eens naar de elco's, niet bol of met prut?
 
Inderdaad, voeding is een hopeloos, niet gecertificeerd, waarschijnlijk Chinees, prutding..... kan het ding bij geen enkele NL webshop of verkoper vinden.
Dat is de eerste verdachte...\
Zou een fatsoenlijke voeding kopen, A-merk met 80 Plus certificering..
BIOS dateert uit 2008, is dus bijna 10 jaar oud, de laatste versie 0905 uit 2009....
Misschien geen overbodige luxe die eens bij te werken.
 
De voeding is splinternieuw!

Maar toch voor welke spotgoedkope bedrag kan ik alsnog met een low budget een goede aanschaffen? Welke voeding raad je me aan?

B.t.w. waarom werkte alles perfect (en nog steeds) maar enkel sinds kort het niet onthouden van de tijd bij opstarten en aan blijven als pc afsluit?
Pc is compleet geformateerd maar ook daar ligt t niet aan.

Goed even terug komend op bovenstaande vraag.
Er zijn geen kapotte of bolle elco's.

En hoe kan ik de nieuwste of juiste bios krijgen? Een update heeft die niet lijkt me.en de drivers meer dan deze vind hij niet.

Tot slot: ik kan hopen een andere voeding helpt.

P.s. tnx voor hulp!
 
Samen vatting over het ontstaan van t probleem:

Pc heeft 5 dagen zonder stroom stil gestaan. Hierna weer terug stroom erop en steeds bovenstaande problemen. Ik begon direct te denken aan de knoopcelbattery maar tot 3x vervangen en 24 uur stroom erop wil niets helpen
 
1 van de voedingen uit dit overzicht zou moeten voldoen, als je tenminste zeker weet dat 450 Watt voldoende is..?
Aangezien het om een ouder type AMD-processor gaat ( bekend als stroomvreters ) en het nog een raadsel is welke videokaart er in het systeem zit.....

Dat die König-voeding slpinternieuw is zegt helemaal niks....veel andere wazige Chinese voedingen zijn ook splinternieuw en adverteren met 750 Watt voor € 35...
Dan kun je op je vingers wel natellen dat het niks is want die 750 Watt betreft dan het kortstondig piekvermogen, het continue vermogen ligt dan vaak onder de 300 Watt....
Daarom kies je een voeding met 80 Plus certificering, dan heb je tenminste enige zekerheid over de kwaliteit en het continue vermogen.
Het is niet uitgesloten dat het moederbord op 1 of andere manier schade heeft opgelopen, wat ik overigens niet verwacht en niet hoop maar het is niet uit te sluiten.

Een nieuwe BIOS flashen kun je nog proberen als een betere voeding niet de oplossing blijkt...ik heb de laatste BIOS voor jouw moederbord eerder gelinkt.
Hoe je die in je moederbord programmeert is te lezen op de support-site van jouw moederbord bij Asus.
 
Het is niet uitgesloten dat het moederbord op 1 of andere manier schade heeft opgelopen, wat ik overigens niet verwacht en niet hoop maar het is niet uit te sluiten.

tja... ik denk haal de pc eens naar beneden en ineens ook geen beeld meer! kale start met enkel voeding, moederbordkaart geen beeld meer. weldraaien alle fans, maar dat zegt vaak niets. ik begin het echt beu te worden dit de 5e moederbord kaart is dat stuk loopt.

betreft over de voeding moet ik maar aan geloven het een slechte voeding is.
is niet anders meer mogelijk want wat ik nu ook probeer de pc blijft nu draaien maar welke scherm, videokaart en/of kabels ik ook probeer hij doet niets meer.:evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan