• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere tabellen gebruiken als één

Status
Niet open voor verdere reacties.

PITOR

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2015
Berichten
39
Avé!
Ik heb een spreadsheet met meerdere tabellen, elk op hun eigen tabblad. Voor elke nieuwe week groeit dat aantal van 1 naar 5 tabbladen met voor elke dag een tabel en die vijf tabellen zijn qua opbouw geheel aan elkaar gelijk, alleen de gegevens zijn per dag uiteraard verschillend.
Aan het einde van de week wil ik die 5 tabellen behandelen alsof ze samen één tabel zijn, zodat ik de totalen van die tabellen samen kan weergeven in een mooie draaitabel.
Ik zou de inhoud van die 5 tabellen kunnen kopiëren naar een nieuw tabblad en de inhoud daarvan dan definiëren als een nieuwe tabel, maar dan wordt mijn bestand snel veel groter en dat wil ik vermijden. Ik zou dus de bestaande tabellen zodanig aan elkaar willen verbinden dat ze als het ware een nieuwe tabel vormen.

Kent iemand dat probleem en heeft iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank voor je antwoord of wedervraag :)
 
Laatst bewerkt:
PITOR, ik zie zo 123 geen verband tussen je bijlage en je vraag....
 
Hoi Haije,

In het voorbeeldbestand zie je drie tabellen (die zijn hier heel klein gehouden) en op het blad "Rapport" voor elk daarvan een draaitabelletje en een kader waar bij staat: "Totaaloverzicht Dag 1 t/m 3". In dit voorbeeld wil ik een draaitabel toevoegen met het cumulatieve resultaat van die drie dagen (uiteindelijk 5 dagen voor de volle week). Ik zou dat willen doen met gebruikmaking van de drie tabellen die reeds bestaan. In dit voorbeeld heten die drie tabellen Tabel1, Tabel2 en Tabel3 en die komen overeen met de tabbladen 2018108, 2018109 en 20181011.
In werkelijkheid zijn de tabellen waarmee ik werk veel groter en daarom wil ik de data daaruit niet nog eens samenvoegen in een nieuw blad waarvan ik dan weer een nieuwe tabel genereer.

Is het zo wat duidelijker?

Pitor:)
 
In de bijlage die ik gedownload heb staan twee tabbladen:
Page 1 en Kleuren
 
Ik denk dat ik het verkeerde bestand geupload heb. Ik heb het opnieuw geupload met een andere naam..... :\
 

Bijlagen

  • Voorbeeld000.xlsx
    31,2 KB · Weergaven: 37
Als ik jou was zou ik eens zoeken op de definitie van een tabel.;) Je hebt er maar 1 nodig. De informatie per dag kan je dmv filters, slicers of draaitabellen ophalen. (scheelt zo'n 365 tabjes en draaitabellen per jaar)
 
@VenA: Dat is weliswaar een oplossing, en daar had ik zelf ook al mee geëxperimenteerd, maar ik zoek toch naar een oplossing om meerdere tabellen als één te kunnen behandelen....
@JDV77: Jouw oplossing komt overeen met die van VenA :)
 
Meerdere tabellen kan je zonder kunstgrepen niet als 1 tabel behandelen. Wat jouw motivatie is om per dag een nieuwe tabel met eenduidige informatie te willen lees ik nergens.
 
Ik ben het eens met VenA. Je kan inderdaad het beste één tabel maken met in de eerste kolom de vijf namen van de verschillende kolommen. Dan kan je met de filter van de eerste kolom elke tabel afzonderlijk naar voren halen. Eigenlijk hetzelfde resultaat, maar dan andersom uitgevoerd. Handiger gaat denk ik niet lukken. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan