• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel workbook op andere computer geeft probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

badeend127

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2016
Berichten
18
Beste,

Ik heb op het werk een excel werkbook gemaakt die een add-in gebruikt van een 3e partij.
Als ik deze open op een andere computer staat er voor de functie van de add in nog de url van de add in.
De functie op mijn pc is =qdata(.... op de andere pc is dit 'c:/programfiles....)qdata(....
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit probleem voor iedereen opgelost wordt?
De bedoeling is om de excel met 50+ mensen te gebruiken.

Alvast bedankt,
 
Daarom is het ook verstandig om op een terminalserver te werken... denk dat je nu geen andere keuze hebt om het overal te installeren.
Wellicht dat je dit met een login script kan ondervangen dus zou het de netwerkbeheerder eens vragen.
 
Beste,

Op alle pc's is de addin reeds geinstalleerd. Dat is het gene wat ik niet goed begrijp.
Ik heb geprobeerd het bestand op een externe locatie te saven en dan terug te kopiëren naar mijn computer.
Dit geeft hetzelfde probleem. Alle functies staan nu als volgt:
='C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\restvandeurl'!QDATA=rest van de functie
 
Volgens mij vertel je maar 5% van wat het geval is.
Wees exact met je informatie.
 
Wat voor type add-in is het? Excel, COM, XLL, ...?
Het is een .Xaml dus Excel. De bedoeling van de addin is om de mogelijkheid te geven commando's naar een sqlserver te sturen.
Vandaar de Qdata functie.

Volgens mij vertel je maar 5% van wat het geval is.
Wees exact met je informatie.
Ik weet niet wat ik nog kan meegeven van informatie van waarde.
Ik gebruik de addin op mijn computer.
Ik heb bij 30 andere personen de addin geïnstalleerd met als doel de werkboek te kunnen gebruiken.
De installatie/laptop/windows/excel/etc zou allemaal gelijk moeten zijn.
Maar als ik dus bij anderen de werkboek opstart geeft deze de melding dat ik de links moet vervangen.
Als ik dan de addin lokaliseer op de laptop om de link te vervangen krijg ik dezelfde dialoog steeds opnieuw.
Als ik skip krijg ik de C:/....!qdata ipv =qdata functie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan