Phenom II SSE4.1 W64/32 bits in game.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Mijn W7 systeem draait op 64 bits. Echter als ik War Thunder speel dan gaat het systeem naar 32 bits omdat de Phenom II SSE4.1 niet ondersteunt (of heeft). Is dit nu een manco van de programeurs van
WT of is er een andere mogelijkheid om dit euvel te verhelpen (buiten een andere CPU en MB kopen waarschijnlijk).


Kan het zijn dat deze 32 bits mode het spel voor mij in belangrijke mate vertraagt? Als ik een nieuwe slag begin dan ben ik altijd bij de laatste twee die verbinding maken en starten. Maar ik vraag mij af of het ook tijdens het gamen ten koste gaat van de snelheid waarop ik kan reageren.
 
Het belangrijkste verschil tussen een 32bit applicatie en een 64bit applicatie is het adresseerbare geheugen. Bij een moderne game is dat dus woekeren met de (geheugen)ruimte en waarschijnlijk vertraging omdat er veel meer dan bij 64bit gebruik gemaakt moet worden van het virtuele geheugen=schijfbewerkingen. Het zou dus kunnend at het op uw pc trager gaat dan bij de anderen met een 64bits situatie.

Overigens heb ik gemerkt dat bij gelijkblijvende videokaart (in mijn voorbeeld was dat een nvidia GTX 970 4GB) deze veel sneller werkte met een intel I7 dan met een AMD FX-6300. Als voorbeeld, de flightsimulator FSX haalde onder die AMD cpu een max framerate van 20, terwijl, met precies dezelfde videokaart, dat met een Intel I7 een framerate van 100 of meer is! En FSX is een 32bit applicatie.
M.a.w. een Nvidiavideokaart presteert aanzienlijk beter met een intel cpu.
 
Laatst bewerkt:
Minder geheugen kost tijd, dat is duidelijk. Maar een i7 vergelijken qua prestaties met een FX630? Gaat dat wel op? De videokaart halt met de Phenom 60fps. Dat blijft vrij constant.

Maar ik denk dat e.e.a. zeker na uw uitleg m.b.t. het geheugen en het tijdverlies i.v.m. wegschrijven iets verklaart.

Misschien dan toch maar op zoek naar een ander moederbord en cpu.

Dank voor de uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan