Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 31

Onderwerp: Vlakbedscanner Medion MD 90093 kan niet ge´nstalleerd worden bij recentste Windows 10

  1. #1
    Vraag is opgelost

    Vlakbedscanner Medion MD 90093 kan niet ge´nstalleerd worden bij recentste Windows 10

    Beste meedenkers,
    Op 02/04/2010 kocht ik in de Aldi te GENT (Wondelgem) de Design USB 2.0 kleurenvalkbedscanner: Medion Life P91010 (MD 90093). Hierbij werd de software geleverd.
    Op mijn toenmalige laptop met besturingssysteem Vista werkte hij perfect. Hij werkte ook perfect bij eeen latere laptop waarop oorspronkelijk Windows 8 was ge´nstalleerd maar inmiddels was geŘpdraded naar Windows 10 (allemaal reglementair).
    In het najaar 2017 (eind oktober) kocht ik een nieuwe laptop waar Windows 10 vooraf was ge´nstalleerd. Ik probeerde de software voor de vlakbedscanner te installeren maar de computer herkent de sofyware blijkbaar niet.
    Ik heb gezocht naar de laatste versie drivers op Google voor de scanner maar ook dat bracht geen oplosssing.
    De garantieperiode van de scanner (3 jaar) is ondertussen wel verlopen. Hier sta ik dus met een scanner die blijkbaar niet meer kan ge´nstalleerd worden onder Windows 10.
    Melding bij Medion van het probleem werd kort afgedaan met het bericht dat de garantieperiode is afgelopen.
    Dit is dus een slechte service!
    Misschien kunnen de specialisten van dit forum een oplossing aanreiken.
    Ik kijk er alleszins al met spanning naar uit.

    Met vriendelijke groeten,
    nIh1IlO

  2. #2
    Giga Senior Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Afstand tot server
    ▒44 km
    Probeer de driver voor Windows 8.1 64 bit te installeren ( ik neem aan dat de laptop een 64 bits Win 1o heeft ), dat werkt in veel gevallen probleemloos.
    Anders proberen de driver in compatibiliteits-modus te installeren / uit te voeren..

  3. #3
    Beste Scraphead,

    Bedankt voor de suggestie. Helaas, het lukt NIET: na installatie wordt de scanner NIET herkend.

  4. #4
    Giga Senior Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Afstand tot server
    ▒44 km
    Dus als je , na installatie, het scannerprogramma aanklikt met de re-muisknop en kiest voor "Uitvoeren in compatibiliteits-modus" en dan voor Win 7 of 8.1 kiest, dan gebeurd er verder niks...?
    Wellicht dat Vuescan ondersteuning heeft voor deze scanner..?

  5. #5
    http://forum.chip.de/drucker-scanner...a-1859189.html
    zou nog moeten werken met de oude software, wrs kwestie van de tips volgen.

    Extra tip:
    Het"echte" administratoraccount kan op het inlogscherm worden zichtbaar gemaakt door in een opdrachtvenster met administratorrechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:YES te geven.
    Dan herstarten en in loggen als administrator.
    En dan installeren met compatibiliteits-modus.
    Zo heb je net iets meer rechten dan als admin bij een gewone gebruiker.

  6. #6
    Beste meedenkers,

    Vuescan bood GEEN oplossing.
    Ik bezit alle rechten als administrator. Waar kan het opdrachtvenster met administratorrechten het commando "...." worden geopend?
    Ik vrees dat nogal ingewikkeld zal worden als er moet ingegrepen worden in het register.
    Bij Medion lees ik dat er voor MD 90093 blijkbaar geen drivers meer beschikbaar zijn voor het systeem Windows 10.
    Of ... zijn er dan toch nog alternatieven die kunnen aangeboord worden?
    Ik blijf duimen voor de goede tip.
    nIh1IlO

  7. #7
    Giga Senior Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Afstand tot server
    ▒44 km
    Staat hier uitgelegd....

  8. #8
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Voor het installeren van drivers in de compatibiliteitsmodus hoef je niet te zijn ingelogd als admin, rechtermuisklik op de installatie exe.
    Lees op diverse fora dat de 8.1 driver ook in W10 werkt, wellicht niet na de laatste Fall update en zal bovenstaande miss. lukken.

    Miss. wil deze ook.
    https://www.microsoft.com/en-us/stor...n/9wzdncrfj3pv
    We zijn niet helderziend, informatie graag, gebruik Speccy
    https://www.piriform.com/speccy/download

    https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web
    Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz.

  9. #9
    Quote Origineel gepost door Scrapheap Bekijk Bericht
    Staat hier uitgelegd....
    Ja, dat is voor normale zaken ok, maar als dat niet helpt en compitibilitietsmode niet helpt dan kan dit helpen, activeer het Administrator account als login account en log dan ook zo in en probeer het nog een keer..
    https://windows.gadgethacks.com/how-...opups-0165955/

    Heb zelf onlangs zoiets gehad met het installeren van mijn AVSMedia programma met licentie. Kon hem op een enkele wijze installeren maar als Administrator wel.

  10. #10
    Beste meedenkers,

    Ik heb meerdere keren uitgeprobeerd wat jullie hebben voorgesteld. Helaas de scanner werd niet gevonden, ook niet na de compatibiliteitsfaciliteiten te hebben aangewend.
    Ik heb al wel veel bijgeleerd maar de oplossing voor het probleem is er helaas nog niet. Eigenlijk zou Medion voor een degelijk uitgewerkte procedure moeten zorgen. Helaas, ik vrees dat ook daar de 'commerce' primeert.
    Bedankt alleszins allen voor het meedenken.
    Misschien moet ik toch nog niet wanhopen en dient er zich toch nog een oplossing aan. Ik begin echter te vrezen voor het ergste.

    Met vriendelijke groeten,
    nIh1IlO

  11. #11
    Je bent via het inlog scherm als Administrator apart ingelogd geweest?

  12. #12
    Affirmatief!

  13. #13
    Ok.. ben wat verder gaan zoeken.
    Kwam er achter dat jouw scanner dezelfde is als een Microtek s460.
    Helaas zijn daar de driver niet meer te downloaden, maar als je ff geduld hebt, ik heb ze elders gevonden, ben nu door alle malware/virusscanners aan het halen en zet ze zo wel op wetransfer zodat je ze veilig kunt downloaden.
    De scanner staat ook bekend onder de code 4800H48U.

    Upload is klaar:
    https://wetransfer.com/downloads/af5...3182259/5d9312


    Het grote bestand swez_2140_eu.exe is van Microtek, kies de Win7 64 bits

    Het sca90093wxpw7.exe bestand vond ik ook nog maar kan een kopie zijn van de Medion driver, alleen testen als de 1e niet werkt.
    Succes.

    Edit2:
    je kunt ook nog deze proberen
    http://www.microtek.com/products.php?KindID=3&ID=34
    of rechtstreeks
    http://ww1.microtek.com.tw/installer...ez_2610_eu.exe
    vond er nog een:
    http://202.39.72.2/installer/windows...w5_6710_eu.exe
    via hun http://ww3.microtek.com.tw/eu/module...index.php?id=2

    Edit 3:
    https://www.ebay.co.uk/itm/Medion-Li...r/222788632446
    Mail de verkoper voor de driver voor Windows 10 na een kleine uitleg...! Daar kwam ik de Microtek naam tegen.

    Alles dus als Administrator en compatibiliteit mode!
    Aanrader: maak eerst een systeemherstel of een systeemkopie is nog beter.
    Laatst aangepast door route99 : 13 januari 2018 om 19:46

  14. #14
    Als u de installatie-CD nog in uw bezit heeft, wat destijds bij uw scanner werd geleverd, heeft u dat wel eens geprobeerd?

  15. #15
    Beste allen,

    Vooreerst wil ik vermelden dat ik uiteraard geprobeerd heb met de meegeleverde installatie-CD.
    Daarnaast moet ik jullie ook van harte bedanken voor het geleverde studie- en opzoekwerk.
    Ik heb de gesuggereerde acties uitgeprobeerd volgens de bijgevoegde procedure, maar ik kwam geen stap verder. Ik krijg telkens de melding dat de scanner niet wordt gevonden.
    Ik had nochtans goede hoop met de Microtek suggestie maar ook hier weer hetzelfde negatieve resultaat.

    Nogmaals een dikke 'merci' voor het meedenken maar 'het mag voorlopig niet zijn zeker'.

    Met vriendelijke groeten

  16. #16
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Die Windows Scan geprobeerd?
    We zijn niet helderziend, informatie graag, gebruik Speccy
    https://www.piriform.com/speccy/download

    https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web
    Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz.

  17. #17
    Giga Senior Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Afstand tot server
    ▒44 km
    Ook een VM ( Virtual Machine ) geprobeerd met Vista of Win7..?
    In elk geval onder Vista zou hij, zoals eerder, gewoon probleemloos moeten werken.
    Hier een artikel hoe je 1 en ander opzet...als dat niet werkt weet ik het ook niet meer..
    Succes

  18. #18
    Mega Honourable Senior Member VDK_P's avatar
    Geregistreerd
    3 december 2001
    Locatie
    Bredene BelgiŰ
    Hallo

    Heb je hier al eens geprobeert ??? :

    http://community.medion.com/

    Mocht dit alles nog niet willen lukken ...

    Heb hier ook nog een en ander die niet meer jarig wordt , en zo nu en dan maar eens wordt gebruikt... (diascanner /epromprogrammer , etc ...) ---> ik gebruik enkel hiervoor een oude p.c. die op zolder staat.

    Peter
    Laatst aangepast door VDK_P : 15 januari 2018 om 16:39 Reden: Aanvulling
    Een computer maakt dat je minder moet raden maar dat heb je met een bikini ook.
    Als God de mens had geschapen om computers te gebruiken, had hij ons zestien vingers gegeven.
    Een computer kan in twee seconden zoveel fouten maken als twintig man in twintig jaar.

  19. #19
    Beste meedenkers alweer,
    Bedankt!

    Ik heb Windows Scan uitgeprobeerd maar verder dan 'Sluit de scanner aan om te kunnen scannen' kwam ik niet. Blijkbaar wordt de scanner NIET herkend.
    Het probleem werd voorgelegd aan Medion, maar werd een koel antwoord verstrekt dat de garantietermijn voorbij was. Ik heb meerdere keren geprobeerd met de toch beschikbare drivers, maar het bleef vruchteloos.
    Ik vrees derhalve dat ook op het forum geen oplossing uit de bus zal vallen.
    Ik durf mij niet te wagen aan Virtuele Machine omdat ik vrees dat er weer ander narigheden zullen ontstaan en het probleem ook niet zal opgelost kunnen worden.
    Ik zal toch de moeite doen om de aanpak eens onder de loep te nemen maar zal mij niet wagen op glad ijs.

    Met vriendelijke groeten,
    nIh1IlO

  20. #20
    Vuescan : hoe had je dat gedaan? Een trial? En wat kreeg je te zien/melding?

    Virtual machine:
    afgelopen week nog 2x ge´nstalleerd, Win7 met licentie en XP als trial.
    XP stond er in <10 minuten...
    Wat kan er mis gaan... Doe je het fout knikker je het foute VM weg en maak je hem opnieuw...
    Er zijn zoveel handleidingen te googelen...
    Laatst aangepast door route99 : 16 januari 2018 om 10:50

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen