Vlakbedscanner Medion MD 90093 kan niet geïnstalleerd worden bij recentste Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vuescan : hoe had je dat gedaan? Een trial? En wat kreeg je te zien/melding?
 
Beste meedenkers alweer,
Bedankt!

Ik heb Windows Scan uitgeprobeerd maar verder dan 'Sluit de scanner aan om te kunnen scannen' kwam ik niet. Blijkbaar wordt de scanner NIET herkend.
Het probleem werd voorgelegd aan Medion, maar werd een koel antwoord verstrekt dat de garantietermijn voorbij was. Ik heb meerdere keren geprobeerd met de toch beschikbare drivers, maar het bleef vruchteloos.
Ik vrees derhalve dat ook op het forum geen oplossing uit de bus zal vallen.
Ik durf mij niet te wagen aan Virtuele Machine omdat ik vrees dat er weer ander narigheden zullen ontstaan en het probleem ook niet zal opgelost kunnen worden.
Ik zal toch de moeite doen om de aanpak eens onder de loep te nemen maar zal mij niet wagen op glad ijs.

Met vriendelijke groeten,
nIh1IlO

Wel een USB 2.0 aansluiting op de nieuwe notebook ter beschikking?
Of probeer een HUB, ding moet wel in apparaatbeheer staan om te kunnen gebruiken.
 
Beste meedenkers,
Er 2 aansluitingen USB 2.0 (en 2 x USB 3.0) aanwezig op mijn laptop. Geen enkele aansluiting gaf soelaas.
Inmiddels werd ook het programma Virtual Box geïnstalleerd (geen evidente aangelegenheid voor een leek) maar ook hier bots ik op limieten: ik ben niet meer in het bezit van CD's van de vroegere Windows versies, zodat ik niet verder kon checken. Aldus ontstaat een nieuw probleem waardoor het oorspronkelijke geen oplossing krijgt (voor zover het zou lukken uiteraard).
Ik heb de oplossing van Wilcon gezien maar had die procedure eerder reeds uitgeprobeerd, zonder resultaat overigens.
Inmiddels ben ik ook mijn installatie-CD van mijn scanner kwijt geraakt zodat ik mij tot Medion heb gewend, in de hoop dat ze me daar ook nog zouden kunnen/willen helpen (de garantieperiode is inderdaad reeds lang voorbij).
Ik leef op hoop.
Met vriendelijke groeten,
nIh1IlO
 
Vraag toch eens na waarom het dan bij jou niet en bij Wilcon wel lukt...
Mijn ervaring is dat Win7 drivers best nog vaak werken onder Win10.

En handiger dat je exact schrijft wat je ziet, je schrijft dit:
Inmiddels werd ook het programma Virtual Box geïnstalleerd (geen evidente aangelegenheid voor een leek) maar ook hier bots ik op limieten: ik ben niet meer in het bezit van CD's van de vroegere Windows versies, zodat ik niet verder kon checken. Aldus ontstaat een nieuw probleem waardoor het oorspronkelijke geen oplossing krijgt (voor zover het zou lukken uiteraard).
Ik heb de oplossing van Wilcon gezien maar had die procedure eerder reeds uitgeprobeerd, zonder resultaat overigens.
Inmiddels ben ik ook mijn installatie-CD van mijn scanner kwijt geraakt zodat ik mij tot Medion heb gewend, in de hoop dat ze me daar ook nog zouden kunnen/willen helpen (de garantieperiode is inderdaad reeds lang voorbij).
Maar...heel veel tekst maar wat er nu bij elke actie precies gedaan is, wat er mis gaat, welke melding er kwam... dat weten we allemaal niet.

Soms is spul echt te oud maar over het algemeen krijg ik hier vrijwel alles aan de praat, maar zonder op de meldingen te letten zou mij dat nooit gelukt zijn.
 
Misschien een rare gedachte, de drivers installeren zich wel, maar daarna wordt de scanner niet gezien?
Heb het ook gehad met mijn Behringer audiomixer, kwam er bij toeval achter dat ik die in de usb 3 poort had gestoken, ook hier geen herkenning van de hardware.
Ingeprikt in een usb2 poort en drivers opnieuw geinstalleerd werkte wel.

Kortom, staat ie nu op usb3, dan switchen naar usb2. Het is het proberen waard.
Mogelijk zijn het de drivers die niet overweg kunnen met usb3.
 
Beste meedenkers van goede wil,

Ik heb naar mijn weten alles geprobeerd wat jullie hebben voorgesteld, inclusief het wisselen van USB poorten.
Inmiddels heb ik ook een relaas gestuurd naar Medion. Het resultaat was te voorspellen: een standaardantwoord waarbij gesteld werd dat de garantieperiode voorbij is. En daar sta je dan.
Bij dezen nogmaals mijn beste dank aan allen die hielpen mee zoeken naar een bevredigende oplossing, maar ik houd het voor bekeken. Een punthoofd wil ik niet.
Met vriendelijke groeten aan allen.
De topic mag gesloten worden maar wel zonder oplossing.
nIh1IlO
 
Ik heb het nog bijna nooit meegemaakt dat er geen enkele melding kwam na alle pogingen om iets te installeren. Blijkbaar bij jou dus echt nul meldingen. Die zijn onontbeerlijk om je verder te kunnen helpen. Dan houdt hier iig voor mij op. Jammer want er zijn berichten die anders duiden. Heb je bijvoorbeeld Wilcon nog een bericht gestuurd hoe hij het wel voor elkaar gekregen heeft?
 
Laatst bewerkt:
Beste route99,
Sorry, voor de veroorzaakte frustratie, maar .... de aanhouder wint.
Ik heb alles nog eens op een rijtje gezet en ben van vooraf begonnen met alle tips. Gisteren was ik nog gefrustreerd. Vandaag is een wonder geschied: het marcheert!
De oplossing is er gekomen na een updating van de drivers en installatie in de compatibiliteitsmodus en in de USB 2.0 stekker.
Ik wens jou en alle meedenkers van harte te bedanken voor de drive om mij toch maar te kunnen helpen.
Het spijt mij dat ik gisteren een beetje teleurgesteld was maar een nachtje slapen en nieuwe moed hebben er toe bijgedragen dat ik dankzij jullie steun en tips toch een positief resultaat heb bereikt.
Van harte bedankt allen.
Met zeer vriendelijke en genegen groeten van een zeer tevreden forumbezoeker!
nIh1IlO
 
Ik denk dat ik namens alle helpers hier mag spreken en wens jou daarom namens allen veel plezier in de toekomst van je scanner.
Respect toch voor je doorzettingsvermogen , top, het heeft geloond ! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Het was meer verbazing dan frustratie.. & wonderen bestaan niet... ;)
Ik heb niets aan Scrapheap's opmerking toe te voegen...:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan