• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeeldingen kopiëren en hernoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
FileZilla is ftp software als de die 400 plaatjes op een server hebben neergezet, wat gebeurd er dan mee? Wat gaat die plaatjes gebruiken? Is het niet handiger om 400 artikelnummers te laten verwijzen naar 1 plaatje?
 
Hoewel het geen enkel probleem is om dat plaatje 400x met een naam uit kolom A in een folder te zetten ontgaat mij het nut ook nog steeds.
 
Maar goed. :confused:
Noem je plaatje spot.jpg, plaats deze bat bestandje (txt even hernoemen naar bat) ook in die map en draaien maar.
Bekijk bijlage copy.txt

En je hebt een website welk bij elk artikel opnieuw een (zelfde) plaatje gaat laden (lekker langzaam...).
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ook vanuit het document zelf:
Code:
Sub CopyJPG()
    pad = ThisWorkbook.Path & "\"
    For i = 1 To Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion.Rows.Count
        FileCopy pad & "Spot.jpg", pad & Cells(i, 1) & ".jpg"
    Next i
End Sub
 
Het is als volgt. Ik heb een webshop. De artikelen die daar in staan moeten voorzien zijn van een afbeelding. De dingen die er in staan hebben vaak verschillende technische varianten, die je aan de buitenkant niet ziet. Vgl. een auto met versnelling of met een automaat, het verschil zie je van buitenaf niet. Mijn artikelen kunnen dus vaak de zelfde afbeelding hebben. Om elk artikel van een afbeelding te kunnen voorzien heb ik van elk artikel een afbeelding nodig met de naam (=code) van dát artikel. Bij artikelen met een gelijke afbeelding wil ik de afbeelding dus graag kopiëren maar dan wel elke afbeelding voorzien van de juiste (eigen) artikelcode
 
Er zijn inmiddels 2 oplossingen gegeven.

En ik ben geen webbouwer, maar kan me niet voorstellen dat je er 400 plaatjes voor nodig hebt.
Er is vast van die artikelen wel een groep te maken waarbij je dan 1 en hetzelfde plaatje voor de groep kan gebruiken.
Of iets in die richting.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan