• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wisselen van user

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Berichten
198
De user logt in maar wanneer een andere gebruiker met dezelfde rechten zich achter de pc zet wil ik deze mits een shortkey bijv F12 toelaten om de usernaam te veranderen. De nieuwe user kan bijv anderstalig zijn.
Ik weet dat dit zou moeten kunnen met Application.onkey "{F12}","Login" maar dit krijg ik niet werkend. Moet dit in de Worksheetopen procedure of eerder in een module ? Heb beide tevergeefs geprobeerd.
Hulp zou welkom zijn.
 
Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt. Als het al gaat om het wisselen van Windows gebruiker kan dat nooit binnen vba.
 
PHP:
https://turbofuture.com/computers/Excel-VBA-Create-A-Basic-Login-Function

Hier zie je een vb van inloggen met usernaam en pw,

naargelang de user kan je verschillende tabs vrijgeven.

Is dit wat je voor ogen hebt.
 
Als dat de bedoeling is heb ik er wel een document voor.
Dat betreft dan alleen het het proces voor vragen en controle van gebruikersnaam en wachtwoord.
Wat je er verder mee zou willen moet je er dan zelf bij bouwen.

Gebruiker: Help
Wachtwoord: Mij

Bekijk bijlage Wachtwoord.xlsm
 
Beste edmoor en Cobbe,
bedankt voor jullie reacties. Maar een loginvorm kan ik wel klaar krijgen. Eigenlijk gaat het hierom. Is het mogelijk om een toetsencombinatie (vb ctrl-F12) via vba te defininieren die ervoor zorgt dat ongeacht waar iemand zich in de applicatie bevindt, een procedure opgeroepen wordt die de waarde van een variabele wijzigt. Ik dacht dit ooit eens gevonden te hebben met Application.onkey "{^F12}","sub" maar weet niet waar dit dan juist geplaatst dient te worden. In elke aangeroepen userform, in de module of bij het openen van het workbook?
 
Het ^ teken staat niet op de juiste plek, dat moet zo:
Application.onkey "^{F12}","sub"

Dat doe je dan in de Workbook_Open.
De aan te roepen routine zet je in een module.
 
Vergeet niet die sneltoets definitie ongedaan te maken als je je bestand sluit (maar Excel niet), anders gaat die sneltoets het bestand weer openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan