Google Authenticator

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
Het volgende doet zich voor:

sinds vorige week heb ik een nieuwe mobiel de Samsung Galaxy J7 als vervanging voor de oude Samsung I9***
Wat nodig was overgezet zoals als whatsapp, foto's, mobiel bankieren etc. Allemaal goed gelukt.

Heb bij google ook een @google_account.

Nu komt het: bij het inloggen bij een buitenlandse account op mijn laptop, vul ik in userID en wachtwoord.
Vervolgens wordt mij dan ook om een 6cijferige verificatie_code (allemaal voor security) gevraagd en die krijg ik omdat ik een tijdje geleden de app google authenticator heb gedownload op mijn oude mobiel. En dat vind ik vreemd, verwacht het nu wel op mijn nieuwe mobiel.

Heb de app google authenticator uiteraard ook op mijn nieuwe mobiel geinstalleerd, maar de 6cijferige verificatie krijg ik nog steeds
op mijn oude mobiel.
Het werkt prima, alleen ik wil die 6cijf code op mijn nieuwe mobiel hebben en niet op mijn oude mobiel.
Vind het uberhaupt vreemd dat mijn oude mobiel nog werkt. Hoort toch in feite obsolete te zijn, ergens opgeborgen als een soort collectors_item?

Mijn abo voor mobiel loopt bij Telfort.

Waar/wat/hoe moet er iets aangepast worden?

Thx vast. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Moet je jouw Google Authenticator niet even opnieuw koppelen met je Google account?
 
Moet je jouw Google Authenticator niet even opnieuw koppelen met je Google account?

Ehh.zou niet weten hoe. Gebeurt dit niet automatisch. Heb immers voor nummerbehoud gekozen op mijn nieuwe mobiel.
 
Dat staat er totaal los van.

Bij Google Authenticator maak je per account een profiel op je telefoon aan met een bepaalde code. Deze staat ergens op je telefoon opgeslagen.
is die er niet, dan zal je nooit kunnen inloggen. Dat is nou de kracht van 2 Factor Authencation.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan