Laptop valt direct uit zonder netstroom / kan batterij niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr1967

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Berichten
12
Hallo,

Mijn dochter heeft sinds ca. 2,5 jaar een medion akoya laptop. Sinds ongeveer een half jaar had ze het probleem dat ze steeds korter op de accu kon werken. Sinds een paar weken werkt de laptop van het ene op het andere moment alleen nog maar als de netstroom is aangesloten. Sinds die tijd verschijnt ook de melding "kan batterij niet vinden" als je op het batterij icoontje gaat staan met de cursor.

Omdat de batterij de hoofdverdachte was heb ik die vervangen. Dit leverde echter geen verbetering / verandering op.

We hebben een 2e medion akoya waarvan ik de laadadapter voor de zekerheid heb aangesloten (ook 19V maar wel 4,74A (90 Watt max.) ipv 2,37A) om uit te sluiten dat het hier aan ligt.

Helaas ook geen verandering. Ik heb via apparaat beheer de devices verwijderd en opnieuw opgestart. Helaas ook geen wijziging.

De laptop wordt tijdens colleges gebruikt ener zitten niet veel stopcontacten in de gemiddelde collegezaal.


Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.
Pieter
 
Laatst bewerkt:
Reset bios naar Defaults?
 
Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie. Worden daarmee persoonlijke instellingen verwijderd?
Ik ben hier niet bekend mee. Kun je uitleggen hoe ik de bios naar Defaults kan resetten?

Groeten Pieter
 
Wanneer je laptop niet meer oplaadt maar verder nog normaal functioneert, dan ligt dit in de meeste gevallen aan de laptop accu. Wanneer de laptop echter niet oplaadt en na enige tijd helemaal niet meer aangaat ligt het aan de laptop adapter.

bron https://www.laptop-accu.nl/pagina/laptop-laadt-niet-op

Kijk hier dus even. Het kan interne oorzaken hebben, zoals een zener die teveel aan spanning afvoert. Tevens zit er een spoel in die de spanning verhoogt of verlaagt. Dit naar wat nodig is.

Als je er een andere accu in gedaan hebt die boven de spanning uitkomt van de lader, kan je een probleem krijgen.

Hier gelezen op Helpmij:
Ten eerste je accu laadt dan slecht op en dan kan er wel degelijk schade ontstaan aan je moederbord. Je laptop blijft het namelijk ook doen als je gewoon de accu eruit haalt en de oplader er in laat zitten. Alleen trek nooit je accu uit de laptop als de aan het opladen is. Dan kan het je accu kosten.
 
Je kunt misschien het beste even een laptopwinkel bij jou in de buurt binnen lopen.
 
Welk type Medion is het?

De accu een aantal keren eruit en erin plaatsen, miss. net dat contact vervuild in het notebook om dat signaal door te geven dat er een accu in zit, probleem kan natuurlijk ook in het circuit zitten maar tis te proberen, gebruik geen contactspray in dit geval.
 
De laptop is een MEDION AKOYA E6415 i7 laptop / MD99254 / MSN30018900.

Mijn dochter heeft de laptop deze week eerst weer mee. De tips hebben helaas nog niet geholpen. Ik zal de laptop laten doormeten of het misschien een hardware probleem is. Ik zal de uitkomst rapporteren.

Tot zover bedankt.
 
Het probleem was direct opgelost.

De nieuw geleverde accu bleek niet goed te zijn.

Met de nieuwe accu erin werd gewoon aangegeven dat de accu nog 2 uur laadtijd nodig had (en dus daarmee aanwezig was).

De defecte nieuwe accu retour gedaan. Dit onderwerp kan dus gesloten worden. Bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan