• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wekelijke urenrapportage maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fibon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2018
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een groot bestand waarin een urenregistratie wordt bijgehouden. Ik wil hieruit graag eenvoudig een wekelijkse rapportage uit kunnen gaan maken.

In de bijlage is een vereenvoudigde versie van dit bestand. In het tabblad "input" staan alle variabelen die ik er op dit moment in heb staan.

In het tabblad Output heb ik een opzetje gemaakt van hoe ik de rapportage voor mij zie. Hierbij is het mijn bedoeling dat als in cel B1 het weeknummer wordt gewijzigd, automatisch de onderstaande tabellen worden gevuld.
Het lukt mij alleen niet om een formule te bouwen die selecteert op basis van drie variabelen. Namelijk:
1) weeknummer
2) Dag
3) Naam

Heeft iemand hier misschien een idee hoe dat moet?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeld bestand wekelijke urenrapportage.xlsx
 
Fibon,

welkom op Helpmij!

Wellicht kun je iets met een draaitabel, zie bijlage......
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand wekelijke urenrapportage hs.xlsx
    18 KB · Weergaven: 54
Anders per formule:

PHP:
=ALS.NB(INDEX(Input!E:E;VERGELIJKEN($A$3&$A4&$B$1;Input!$A:$A&Input!$C:$C&Input!$D:$D;0));"")

Matrixformule!!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand wekelijke urenrapportage.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 54
Helemaal top Cobbe. Met die matrix formule heb ik de halve zondag lopen tobben, maar dankzij jouw berichtje is het gelukt. Dank!
 
Hoewel de formule van Cobbe een prima antwoord op de vraag is, vind ik het persoonlijk altijd jammer als het voorstel voor een draaitabel genegeerd wordt!

De input van het voorbeeldbestand leent zich er perfect voor en hoe groter deze input wordt hoe beter draaitabellen gaan functioneren.
Je kunt alle mogelijke dwarsdoorsnedes rapporteren die je maar wilt door enkel het draaitabel naar je hand te zetten.
Met slicers en eventueel tijdlijnen kunnen prachtige filters ingebouwd worden, bovendien is de opmaak eenvoudig aan te passen zodat e.e.a. een professioneel uiterlijk krijgt.
Het is uiteraard de keuze van TS zelf, maar ik zou toch serieus naar het voorbeeld van Haije kijken!
 
Ik vind echt dat je gelijk hebt met die draaitabellen als ik de, soms prachtige oplossingen zie die aangeboden worden op sommige vraagstukken, maar....
ik heb geen kaas gegeten van draaitabellen en gezien mijn leeftijd en levensdiagnose zie ik het nut niet meer, voor mij persoonlijk om dit proberen onder de knie te krijgen.
Ben al blij dat ik nog langzaamaan kan meehelpen aan oplossingen voor de hulpvragers.

Dus geef ik mijn voorstellen van antwoord en uiteraard doet de TS zelf daarmee wat hij wil.
 
Een mooie en oprechte reactie Cobbe, iets met vlaams bloed? ....:D
Je oplossingen blijven hoe dan ook inspirerend! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan