App klokradio voor android

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Ik ben op zoek naar een app klokradio FM die radio ontvangt
zonder internetverbinding.
( Er zijn vele apps beschikbaar , maar deze hebben allemaal internetverbinding / wifi nodig....)

bijvoorbaat dank
 
Nog een aanvullende vraag ; ook wil ik mijn smartphone ( android 4.4.2. ) wired aansluiten op internet.
Ik heb wel een wired ethernet-aansluiting (nic / fast ethernet adapter usb 2.0) maar deze heeft een gewone usb uitgang.
Dus misschien heeft iemand ervaring met een verloop usb - >naar mini usb tbv aansluiten op smartphone ?


bijvoorbaat dank !
 
Ondersteunt je telefoon wel een FM-radio? Als deze geen FM-tuner heeft, dan wordt het heel lastig om radio te luisteren.
Standaard zou het anders er gewoon op moeten zitten als er een FM-tuner in zit.

Verder is de andere vraag wel een apart topic waard. :)
 
Dag, Het meest onhandige vind ik dat jij twee onderwerpen in één topic zet. Terwijl je evengoed meer belangstelling zou hebben voor de onderwerpen afzonderlijk. Stel de tweede vraag daarom alsnog afzonderlijk.

Als de telefoon geen fysieke radio heeft, dan zou een opname van de radio via een wekker die geluidsbestanden kan afspelen het meeste hierop lijken. Misschien is een muziekbestand afspelen in willekeurige volgorde een oplossing, wanneer je meerdere opnamen van radioprogramma's hebt dan maakt het haast geen verschil. Hier heb ik trouwens nog een radio met analoog klokje en wekker.
 
Om welke telefoon gaat het, Calimero?
 
Sorry , ik zal de vraag over wired internet smartphone apart gaan zetten.

Verder, de betreffende smartphone heeft weliswaar een fm-radio turner. Dit werkt ook prima mbv
de oortelefoonkabeltje als antenne ontvanger. Echter wanneer ik de wekkerfunctie van de smartphone gebruik
kan ik alleen maar allerlei dreuntjes uit het bekende voorgeprogrammeerde lijstje selecteren om gewekt te worden....
doch ik zou graag gewekt willen worden met bv NPO radio 1 .....net als een gewone klokradio....

Zoals ik al aangaf zijn er tal van app-klokradio's in google play , maar die hebben allemaal internetverbinding nodig..
Ik zou het wel heel prettig vinden , als het ook werkt via de gewone fm-radio....

Misschien heeft iemand hier toevallig ervaring mee ?

bijvoorbaat dank !
 
Ik heb ook even rondgezocht en mij verdiept in de mogelijkheden voor programmeurs die app's willen bouwen. Maar niets wijst erop dat zij mogelijkheden hebben om de FM-Radio aan te roepen.
Blijkbaar wil de FM-chipfabrikant dat niet.

Dus helaas is het niet mogelijk.

Mogelijk kan het via root-toegang, maar dan zijn het geen App's uit de Play Store.
Misschien dat je elders een dergelijke app vindt, maar als je jouw telefoon moet 'root'-en betekent dit dat je een beveiliging doorbreekt, waarmee jouw telefoon wel gevoeliger wordt voor malware en virussen.

Maar om terug te komen op je probleem: Waarom wil je geen internetverbinding gebruiken? Via WiFi kan je toch prima kosteloos radio luisteren? Iedereen heeft tegenwoordig wel WiFi, en zelf in hotels hebben ze dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Dank Alfred 2 voor de suggestie.

Ik heb het inmiddels uitgeprobeerd , ...het werkt wel , maar ik mis nog de fine-tuning van de app Taskbomb. De FMradio wordt weliswaar aangeschakeld, maar vervolgens moet het geluid nog door de smartphone-speaker worden weergegeven.....dus ; wanneer de fmradio open staat - rechtsboven op de drie puntjes - en dan op "speaker" Misschien biedt de app de mogelijkheid dit automatisch uit te voeren ..?

bijvoorbaat dank !
 
https://android.gadgethacks.com/how-to/listen-fm-radio-google-android-smartphone-387197/

Option #1 - NextRadio
If your phone has a built-in FM radio tuner, but didn't come with a stock app that lets you access it, then NextRadio is your best bet. The set-up process is simple—just install the app, then if your device is supported, you'll be able to tune in on live FM broadcasts.

As I mentioned earlier, many devices have had their FM tuner chips disabled by the carrier, which is a predictably shady tactic they employ to get you to use more mobile data. To make sure your device is compatible with NextRadio, see the full list of supported devices and carriers here.
 
Oei nee, dat wordt hem niet maar er zijn andere FM radio app's. Daarin wordt die voorkeuze mogelijk wel opgeslagen. Trouwens, meestal moeten de oordopjes er in om met het kabeltje ervan als antenne te dienen.

Wanneer je nu gewoon de radio app die jou voorkeur heeft uitvoert en op de gewenste zender zet met het volume op zijn laagst of met "mute" gedempt. De taakplanner app het volume rond een bepaalde tijd laat verhogen tot het niveau dat iemand daardoor wordt gewekt. Systeemgeluid wordt dan niet beïnvloed maar voor een nachtelijk telefoongesprek zal het volume hoger gezet moeten worden.

Je bent al ver gekomen maar voor mij: als deze twee dingen nog niet werken dan zie ik als enige, dat een zo goed mogelijke wek-melodie of geluidsopname iemand er toe zet om de radio aan te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan