• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen tabbladen automatisch laten aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

docenthems

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2018
Berichten
5
Ik heb een bestand gemaakt met 30 verschillende tabbladen. Elk tabblad bevat de cijfers van een desbetreffende student.
Ook heb ik een invoerblad gemaakt. Vanuit dit invoerblad zijn alle gegevens gekoppeld aan de diverse bladen van de student.
Nu wil ik graag dat de namen van de tabbladen automatisch worden aangepast aan de namen van de studenten die op het invoerblad staan.
Kan dat en zo ja, HOE?

Bekijk bijlage Beoordelingsformulier test.xlsm
 
Laatst bewerkt:
docenthems,

welkom op Helpmij.nl!

Dat zal vast wel lukken met een macro, maar daarvoor is (een voorbeeld van) het betreffende bestand nodig....

Het is altijd een goed idee om een vraag te illustreren aan de hand van een Excel voorbeeldbestand.
 
Bedankt voor je reactie.
In mijn vraag heb ik u het bestand toegevoegd.
De bedoeling is dus dat wanneer ik de naam in het voorblad invoer dat deze dan ook automatisch op het tabblad komt te staan.
Dus de naam van cel A8 (voorblad) moet op tabblad nr 1 komen te staan en cel A9 moet op tabblad nr 2 komen te staan etc.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Paul, probeer dit eens....
 

Bijlagen

  • Beoordelingsformulier test (hs).xlsm
    364,7 KB · Weergaven: 352
Bedankt

Beste Haije

Bedankt voor de moeite dit was precies wat ik bedoelde.
 
Je hebt in het werkboek nu wel erg veel informatie dubbel staan.

Als je 1 werkblad maakt waar de gegevens per leerling in komen te staan, kun je volstaan met een validatielijst om de leerling uit te kiezen. cel B16 bijv.
Met een beetje VBA of met formules kun je dan eenvoudig de bijbehorende gegevens oproepen.

Zie de bijlage.

NB vermijd samengevoegde cellen.
Gebruik de rijhoogte en de kolombreedte om celomvang aan te passen.
 

Bijlagen

  • __Beoordelingsformulier snb_001.xlsb
    48,4 KB · Weergaven: 164
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan