• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Symbool met ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
391
Goedenavond,

Is het mogelijk in Rij B een woord te typen, en dan in Rij A een symbool verschijnt uit het lettertype Windings???

Voorbeeld: Ik typ in een cel in Kolom B > Nog uitvoeren >>> Dan zou ik graag in A een symbool willen hebben uit de serie windings.

Ik weet dat dit kan met voorwaardelijke opmaak, maar de standaard pictogrammen sluiten niet aan bij wat ik wil

Alvast bedankt,
 
Code:
=ALS(B1="nog uitvoeren";"(";"")

Ik vermoed dat je bedoelt kolom A en kolom B.
Rijen worden aangeduid met 1,2, ...

Gr,

Joske
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk kan dat. Zet de betreffende cel in de eigenschappen op Wingdings en bepaal met de ALS functie welke letter er moet komen.
 
Bedankt, dit zocht ik inderdaad, maar hoe kan ik nu meerdere in 1 formule krijgen?

Ik heb 6 verschillende criteria met elk een eigen symbool



Code:
=ALS(B1="nog uitvoeren";"(";"")

Ik vermoed dat je bedoelt kolom A en kolom B.
Rijen worden aangeduid met 1,2, ...

Gr,

Joske
 
Laatst bewerkt:
Een klein excel voorbeeldje doet wonderen.
Noem daarin de criteria en symbolen.
 
Het quoten van een volledig bericht is niet nodig. In basis heb je niet veel nodig
Voor 6 voorwaarden
Code:
=LOOKUP(B1;{"a";"b";"c";"d";"e";"f"};{"1";"2";"3";"4";"5";"6"})

a t/m f even aanpassen naar jouw zoekwaarden 1 t/m 6 even aanpassen naar de Wingdings dingen die je nodig hebt voor de juiste opmaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan