Index (Inhoud) ziet er opeens heel anders uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unit1

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2018
Berichten
18
Mijn document bestaat uit een voorblad, een opzettelijk leegblad een disclaimer en daarna begint de Index.
Het voorblad, het opzettelijk lege blad en de disclaimer staan in aparte secties met een eigen paginanummering. Daarna begin de Index en alle tekst.

Voorheen was het zo dat automatisch alles werd geüpdate d.m.v. Veld bijwerken In zijn geheel bijwerken. Dat is nu nog wel zo maar nu wordt alles geüpdate, dus ook in de secties voor de Index. Er bestaat nu een gigantische index van veel meer tekst dan de tekst die gemarkeerd is door middel van de koppen.

Ik heb geen idee vanaf welk moment dit is ontstaan?

Enig idee waar ik dit moet zoeken?

Twee voorbeelden zijn toegevoegd. Het voorbeeld waar de Inleiding begint op pag. 8 is het juiste voorbeeld.

Dank.

Johan

Schermafbeelding 2018-01-15 om 10.48.35.pngSchermafbeelding 2018-01-15 om 10.48.35.png
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2018-01-15 om 10.47.04.png
    Schermafbeelding 2018-01-15 om 10.47.04.png
    77,3 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Schone lei beginnen, met copy/paste ben je zo klaar ipv de fout opzoeken.
Dus nieuwe doc en zet alles daar neer waar het hoort.
Pas als dat weer dezelfde fout oplevert de fout proberen op te zoeken.
Tenzij er een Word-expert hier zit die het in een keer weet wat het is.

Verder is het ook lastig zonder document. Kun je hem hier plaatsen? Je kunt eventueel een kopie maken en de grote lappen tekst weg halen de fout zit wrs toch in het begin.

Zorg iig wel dat je teksten wel goed in de juiste secties paste, zet anders de opmaakmarkering even aan zodat je het niet verkeerd doet.


opmaakmarkeringen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is vrij simpel wat er aan de hand is: je hebt tekst in de verkeerde stijl staan. De tekst is (gedeeltelijk) toegevoegd aan de kop, wellicht doordat je aan het eind van de kop <Shift>+<Enter> hebt gegeven i.p.v. <Enter>. Normaal gesproken krijg je na een kopstijl de stijl Standaard. Als je in de tekst die je niet in de kopstijl wilt hebben gaat staan, en je drukt op <Ctrl>+<Shift>+<n> dan zou je die tekst weer in de standaardstijl moeten krijgen. Als dan ook de koptekst weer normaal wordt, dan heb je dus een regeleinde gebruikt en niet een alinea-einde. Met <Weergeven/Verbergen> (<Ctrl>+<Shift>+<*>) kun je dat ook makkelijk checken.
De oplossing van route99 helt natuurlijk niet, omdat je met copy/paste alleen maar het probleem meeneemt.
 
....Niet als je de tekst in het probleem gebied met paste/special overzet in de juiste sectie (was ik vergeten erbij te zetten).:eek:
En dan gaat het om het begin. Niet de bulk van de tekst, zou zonde zijn als je daar de opmaak verliest.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem ligt toch echt in de opmaak van de teksten. Die zijn met <Kop1> opgemaakt, en niet met <Standaard>. Dat is simpel op te lossen, gesteld dat TS de tekst wél opgemaakt wilt hebben volgens de kopstijlen. Kwestie van nieuwe stijlen maken, die baseren op de overeenkomende kopstijlen, en die nieuwe stijl vervolgens niet koppelen aan de inhoudsopgave. (De vraag gaat over de inhoudsopgave, niet de index ;))
 
Inhoudsopgave ziet er opeens ander uit

Hartelijk dank voor beide reacties. Ik kan nog niet vinden waar het probleem zich bevindt. Ik heb het document ingekort en goed proberen aan te geven wat er gebeurt.
Ook diverse tekst, of een enkele regel van wat tekst wordt in het hoofddocument gezien dat het in de inhoudsopgave moet verschijnen, zie in de inhoudsopgave de regel: Last Login.
De regels die daaronder volgen worden weer niet in de inhoudsopgave meegenomen.

Ik heb het ingekorte document toegevoegd. Ik ga intussen weer verder stoeien.


Update:

Ik heb inmiddels alle body tekst nagelopen maar ik zie nergens dat er een deel van de body tekst samen is gevoegd met een koptekst. Als experiment heb ik bijvoorbeeld de eerste regel Krachtig door zijn eenvoud verwijderd en uit een nog intact document weer toegevoegd. En dan gaat het goed. Maar ik zou graag willen weten waardoor dit is veroorzaakt, zodat ik die fout niet meer zal maken.

Mijn dank reeds nu,

Johan

Opmerking: Het document is gemaakt met Office Word Apple macintosh.
 

Bijlagen

  • TestDocument.docx
    327,9 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Het 'probleem' heb ik gevonden, en is redelijk simpel op te lossen. Het was inderdaad geen kwestie van de juiste stijl toepassen of regeleindes verwijderen, de oorzaak ligt een stuk subtieler. Eerst even de tecniek uitleggen, dan weet je hoe je het in het vervolg moet doen.
Inhoudsopgaves worden gemaakt op basis van stijlen die zijn toegevoegd op een bepaald inspringniveau. Zie plaatje. Wil je de inhoudsopgave uitbreiden met andere stijlen, dan moet je dus per stijl aangeven op welk niveau die moet inspringen. Standaard staat Kop1 op niveau 1, Kop2 op niveau 2 en Kop3 op niveau 3. Logisch. Wil je een inhoudsopgave die níet inspringt, dan kun je alle koppen hetzelfde niveau geven. In je tekst zie je dat niet terug, alleen in de inhoudsopgave. Waarom je dat zou willen? Geen idee, maar het kan. De kopstijlen staan bij jou goed, dus dat is het probleem niet.
Kopstijlen 1.jpg
Alle tekst die in de inhoudsopgave moet komen te staan, moet worden opgemaakt met de voor de inhoudsopgave gebruikte stijlen. Dat is ook correct gebeurd.

Naast stijlen die in de inhoudsopgave-opties zijn vastgelegd, kun je ook nog tekst opmaken voor de inhoudsopgave. Waarom je die tekst geen stijl zou geven is mij een raadsel, maar het kan. En dáár ga je de teil in. Je hebt voor een aantal alinea's die zijn opgemaakt met de stijl <Standaard> het overzichtsniveau veranderd van "Platte tekst" naar "Niveau 1". Inderdaad: dat is het niveau van Kop1. En zodra tekst een niveau krijgt, dat binnen de range van de inhoudsopgave valt (in jouw geval dus 1-3) dan zie je die tekst terug in de inhoudsopgave.
In de afbeeldingen heb ik jouw instelling (Alinea 1) getoond met de opgeloste versie (Alinea 2). De oplossing is dus: open het Alinea menu, en zet het Overzichtsniveau terug naar Platte tekst. Dan is het probleem opgelost.
Alinea 1.jpgAlinea 2.jpg
 
Hallo OctaFish,

Dank voor het bekijken van mijn bijlage en de reactie hierop. In de tussentijd dat je dit laatste bericht plaatste was ik ook al opzoek gegaan naar het probleem, maar kon dat niet zo snel vinden.
Wat me ook was opgevallen was, dat de inhoudsopgave ook een heleboel bijschriften van mijn afbeeldingen bevatte. In de tussentijd om dit op te lossen heb ik alle bijschriften van de afbeeldingen verwijderd en opnieuw toegevoegd. Daarna verdwenen ze uit de inhoudsopgave.

Vervolgens heb ik zo het hele document aangepast en uiteindelijk was het weer zoals het oorspronkelijk was. Heeft me wel twee avonden gekost.

Dus ik weer vrolijk verder schrijven in mijn document en telkens na een veld bijwerken -> in zijn geheel bijwerken bleef het goed werken.
Echter, na een bepaald moment werk ik weer de inhoudsopgave bij en toen stond de inhoudsopgave weer totaal verkeerd en was driemaal zolang geworden met alle afbeeldingen erin.

Toen brak mijn klomp. Ik heb je bericht weer eens goed gelezen en nu begrijp ik wat ik moet doen, althans dat denk ik. En dit werkt perfect.

Ik gebruik Word voor Mac versie 15 en daar is de user-interface heel anders opgebouwd dan bij de Windows versie, maar heeft wel dezelfde functionaliteit. Dus het was even zoeken, want ik moest eerst begrijpen wat jij bedoelt en vervolgens zien te vinden waar dat bij mijn versie was onder gebracht.

Hierbij een voorbeeld wat jij bedoelde en waardoor het probleem werd veroorzaakt, althans dat denk ik. Er staat bij de naam Platte Tekst, Stijl gebaseerd op Inhopg1, en dit moet denk ik platte tekst zijn. Zie bijgevoegde afbeelding.

Vervolgens heb ik het onderstaande doorgevoerd:

Bij Verwijzingen > Inhoudsopgave > Aangepaste Inhoudsopgave > Opties > Beginwaarde > OK geklikt.

Dan verschijnt de vraag: Wilt u de stijlen in de inhoudsopgave vervangen > Gevolgd door JA geklikt.

En al mijn 140 pagina's stonden weer in een keer goed.

Dank voor de uitleg en hulp.

Echter, begrijp ik nog steeds niet waarom dit gebeurt.

Unit1
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2018-01-17 om 10.08.17.png
    Schermafbeelding 2018-01-17 om 10.08.17.png
    84,3 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Je hebt een plaatje getoond van het menu <Stijl bewerken> en dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Normaal gesproken, en dat heb ik geloof ik ook al aangegeven, leg je in een Stijl vast wat tekst moet doen. Dus bijvoorbeeld wel of niet in de inhoudsopgave zitten. Die stijlen stel je inderdaad in het menu in dat je nu laat zien. Daarnaast heb je ook nog tekstinstellingen die op geselecteerde tekst werken. En die vind je in de Start menubalk (de balk waarmee Word opstart) onder de groep <Alinea>. En dáár vind je dus de instellingen die ik bedoelde met mijn plaatje. Volgens mij verschillen de Mac en Windows versies namelijk helemaal niet zoveel van elkaar :).
Ergens is bij jou dus tekst opgemaakt waarbij het niveau op tekstniveau is opgehoogd naar Niveau 1. En dat staat dus los van de gebruikte stijlen. In Windows kun je met <Shift>+<F1> een soort 'onderwaterscherm' tevoorschijn toveren, en daarin zie je dan welke opmaak er bovenop de opmaak van de stijl extra is toegevoegd aan een tekst. Dat zijn de onderste twee plaatjes. Ik vermoed dat de Mac daar ook wel een toetscombinatie voor heeft.

Maar je moet dus onderscheid maken tussen de Stijlen en de losse ALinea-opmaak. Als in de stijlen een niveau staat ingesteld, dan krijgt alle tekst met die stijl die opmaak natuurlijk mee. Als je dan vervolgens van zo'n alinea die opmaak weer aanpast, geldt dat niet voor de stijl, maar alleen voor de alinea. Een bijschrift is óók een stijl, dus als je daar het tekstniveau verkeerd instelt, heb je het probleem in je hele document.
 
OK,

Nu heb ik het gevonden denk ik wederom. :D

Als voorbeeld selecteer ik eerst gewone platte tekst. Vervolgens ga ik naar:

Opmaak > Alinea, en zie daar bij Algemeen staan: Overzichtsniveau: Platte tekst. Dit lijkt me goed in dit voorbeeld, linker afbeelding.

Nu selecteer ik een bijschrift onder een afbeelding die in de inhoudsopgave verschijnt, en ga weer naar:

Opmaak > Alinea, en zie daar bij Algemeen staan: Overzichtsniveau: Niveau1 staan. Rechter afbeelding.

Dit wijzig ik nu naar Platte tekst.

Ik selecteer alles in het document met Ctrl_A en voer uit Veld bijwerken > in zijn geheel bijwerken.

De tekst Afbeelding verdwijnt uit de inhoudsopgave.

Goed.pngFout.png

Dit is denk ik wat je bedoelde?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan