Lokale account aangemaakt, Vervolgens werkt de taakbalk niet meer. Graag terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PietParel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2017
Berichten
4
Windows 10, administrator.

De 'gewone' account met microsoft inloggegevens heb ik gewijzigd in een lokale account.
Zodat ik op de laptop met een simpeler wachtwoord kan inloggen.

Vervolgens werkt de taakbalk niet meer.
De eerste opties van de MS-pagina "Problemen met het Startmenu of Cortana oplossen" geprobeerd,
maar nog geen effect.

Herstel van de taakbalk lukte nog niet.
De eerste opties van de MS-pagina "Problemen met het Startmenu of Cortana oplossen" geprobeerd,
maar nog geen effect.
Het is ook omslachtig werken, omdat de taakbalk het niet doet.

Als korte termijn oplossing zou ik de lokale account weer terug willen wijzigen in een 'gewone' account.
Dus met de inloggegevens van mijn Microsoft-account (= mailadres + lastiger wachtwoord.)

Wie kan mij op weg helpen?
Dank alvast,

Pieter
 
Account mogelijk beschadigd....?
Maak een nieuw lokaal account aan en ook een separaat admin account. Log op beiden eerst in zodat de desktop en mijn documenten werken.
Zet dan vanuit het admin account alle data over op de nieuwe gebruiker.
Nog beter: zet alle data op een aparte partitie/schijf. Kun je er altijd bij, onafhankelijk van de gebruiker.

Ik werk hier NOOIT met MS inlogaccounts, nog nooit problemen er mee gehad en daarom voor een MS account moeten kiezen, ook al laat MS jou wel anders denken..... Als er wat mis gaat los ik het op zoals hier beschreven of ... wat nog beter is... ik zet mijn image/systeemkopie terug. Klaar...
 
Dank, Route99, goed antwoord.

Het is opgelost,
en ik ga ook onthouden dat het zonder MS-account gedoe ook kan.
Dank,
Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan