Tekst draaien bij wegschrijven en opvragen (Transponeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrion

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2013
Berichten
5
Beste allemaal,

graag zou ik gegevens aan de hand van een deelnemersnummer willen opvragen van een andere pagina, wijzigen en weer wegschrijven naar de andere pagina.
momenteel heb ik dit werkend van rij naar rij, maar de bedoeling is dat de invoer in een kolom staat en weggeschreven wordt naar een rij.

in de bijlage een simpel voorbeeldje hoe het nu werkt (tab huidig1 & 2) en hoe we het willen hebben (tab nieuw1 & 2), waarbij 1 de invoer is en 2 de opslag.
Huidig is dus werkend en nieuw is waar ik niet uitkom omdat we daar moeten transponeren.

Iemand een idee???

Bekijk bijlage voorbeeld project.xlsm
 
In combinatie met gegevensvalidatie

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$E$3" Then Cells(6, 5).Resize(5) = Application.Transpose(Sheets("Nieuw2").Columns(1).Find(Target.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, 1).Resize(, 5))
End Sub
 

Bijlagen

  • voorbeeld project.xlsb
    20,4 KB · Weergaven: 23
Bedankt voor je snelle reactie.

nu is het bij de huidige zo dat als je iets aanpast en je de deelnemer veranderd of verwijderd, de aanpassingen worden weggeschreven naar blad 2.
dus je vraagt de lijst van de deelnemer op, die pas je in de kolom aan en dat wordt vervolgens weggeschreven.

Ik zit erg te puzzelen met de reeds aangedragen oplossing, maar krijg het niet voor elkaar. (geen kennis op dit gebied, maar leer hierdoor iedere keer weer bij. kan het inmiddels redelijk ontcijferen en aanpassen aan andere cellen rijen enz, maar daar houdt het ook mee op helaas)
 
Zo dan?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Intersect(Target, Range("E3,E6:E10")) Is Nothing Then Exit Sub
  Application.EnableEvents = False
  If Target.Address = "$E$3" Then
    Cells(6, 5).Resize(5) = Application.Transpose(Sheets("Nieuw2").Columns(1).Find(Target.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, 1).Resize(, 5))
   Else
    Sheets("Nieuw2").Columns(1).Find([E3], , xlValues, xlWhole).Offset(, 1).Resize(, 5) = Application.Transpose([E6:E10])
  End If
  Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan