Foto's app weg na wissen en her-installeren Macbook pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sylviavander

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2017
Berichten
10
Ik heb vandaag een nieuw Macbook pro gekocht. In mijn oude heb ik alles gewist, het OS geïnstalleerd en mijn partner gegeven.
Nu heb ik 6 jaar met dat Macbook gewerkt en na de opschoning is de Foto's app weg. Ook iPhoto kan ik niet in de App store vinden.
Iemand hier ervaring mee?
:love:
 
Het schijnt dat met het wissen van je oude account op de MP ook meteen al je Icloud fotos kwijt bent... Een nieuwe MB heeft een andere ID dus krijg je een nieuwe schone cloud ruimte.......
Je had dus eerst een backup van de fotos moeten maken voordat je de oude MB schoonmaakte.
Ik vrees met grote vrezen dat alles weg is...
Je bent de 2e al deze week, maar dat was met een complete fabrieksreset van een Iphone, maar hetzelfde... alle fotos weg.

Er is altijd maar een antwoord hierop: maak zelf op tijd een backup. De cloud alleen is geen backup als je zulke zaken doet.....
Sterkte.
 
Wellicht heb je mijn vraag niet begrepen. Mijn foto's zijn er nog. De App is weg. En ik kan ''Fotos'' noch ''Ifoto'' vinden in de App store.
 
iPhoto wordt niet meer geleverd. Photos zou automatisch geïnstalleerd moeten worden vanaf 10.10.13 - ik weet niet welke versie van MacOS er nu op staat (dat vindt je linksboven onder het appeltje, bij “Over Deze Mac”).
Search weg in Launchpad: die functie kwam pas vanaf Mountain Lion (10.8), je hebt nu dus een oudere versie, en je moet eerst updaten voor die search functie. Dat kan (in de Appstore) alleen met het AppleID waarmee je eerdere versies hebt gedownload. Als je partner nu een nieuw AppleID heeft, werkt dat niet, want hij/zij heeft geen ‘historie’. Enige optie is dan om ergens anders (Torrent/Usenet? oude OS versies te vinden..
 
Ik kan eventueel wel een gezipte iPhoto van 10.11 via WeTransfer sturen.
iPhoto werkt ook nog op 10.12 maar daar staat het inderdaad niet meer standaard op.
Via torrents krijg je soms de grootste troep binnen...
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad Mac OS X 10.7.5.
Wat raar dat je een oude versie krijgt als je helemaal opschoont en geen optie om te uploaden. Tja, torrents is ook niet zo mijn ding...
Hoe wil je me iphoto mailen? Ik ben vrij nieuw hier.
 
bedankt

Mag misschien niet, maar ik ben er, in protest tegen de grote geldmakende maatschappij toch maar mee aan de slag gegaan en heb een Mountain Lion gevonden in een torrent. Ik heb nu de search bar en Photos. Hartstikke bedankt voor jullie tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan